Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Birdy

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Birdy

hallo allemaal,
    het eindelijk zover hoor:de vogel.
    hij heet birdy en ik weet niet of het een man of pop is,duss
    maar hij is ong. 2 maanden en ik kan hem aaien of zaadjes en ander lekkers geven
    hij stond eeerst boven,maar we hebben hem toch maar beneden neergezet
    zo,jullie zijn weer geinformeerd hoor

Fijn voor je dat je eindlijk je vogel hebt.
    Ik hoop dat jij en Birdy nog lang en gelukkig samen blijven.

p.s. Ik ben benieuwd naar foto's.
    Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
    -Je suis Charlie-

Comment

Gefeliciteerd
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

mag ik vragen wat voor vogel.

Comment

Pyrrhura als ik het goed is
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oh super!
            En goed dat je vogeltje naar beneden is.
            ze willen toch vaak dicht bij mensen zijn.
            Veel succes ermee

Oh en post eens fototjes
            Altijd leuker om een snaveltje te zien bij een naam
            Paco & Sjaakie

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

Comment

bedankt allemaal!
              ja beneden staat hij veel beter,en zo word hij ook beter tam.
              en ik probeerde een foto te plaatsen maar dat lukte niet?
              of staan ze er?najaa

groetjEs
              bente en birdy
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

De foto's zijn toch gelukt hoor!
                wat een schatje!
                Ja als ze vaak mensen zien worden ze inderdaad wel tammer
                veel plezier met je birdy!
                Paco & Sjaakie

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

Comment

eindelijk heb je je vogeltje, Birdy. Mooie vogel. Wat zul je blij zijn.

effe een hele kleine opmerking, zag ik het nu goed dat je een ronde kooi hebt? Als dit zo is... in een vierkante kooi zal Birdy zich veiliger voelen. Dan zit er een begin en einde in.
                  Als je de kooi dan tegen een muur zet, heeft ie een schuil plekje. Papegaaien zijn prooidieren en willen zich kunnen verstoppen voor roofvogels

Zelf heb ik ooit ook een ronde kooi gehad omdat ik dit niet wist. Toen ik een nieuwe kooi had merkte ik dat mijn vogel zich toch anders ging gedragen. Hij was rustiger, wat natuurlijk niet voor iedere vogel telt.
                  Kijk naar zijn/haar gedrag, leer dit kennen.
                  Het boekje van Bonny Talsma leert je dit gedrag te lezen, echt een aanrader.

Bente, heel veel succes met je mooie vogel, Birdy en laat ons horen vast hoe het gaat.

Groetjes Ria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
                    eindelijk heb je je vogeltje, Birdy. Mooie vogel. Wat zul je blij zijn.

effe een hele kleine opmerking, zag ik het nu goed dat je een ronde kooi hebt? Als dit zo is... in een vierkante kooi zal Birdy zich veiliger voelen. Dan zit er een begin en einde in.
                    Als je de kooi dan tegen een muur zet, heeft ie een schuil plekje. Papegaaien zijn prooidieren en willen zich kunnen verstoppen voor roofvogels

Zelf heb ik ooit ook een ronde kooi gehad omdat ik dit niet wist. Toen ik een nieuwe kooi had merkte ik dat mijn vogel zich toch anders ging gedragen. Hij was rustiger, wat natuurlijk niet voor iedere vogel telt.
                    Kijk naar zijn/haar gedrag, leer dit kennen.
                    Het boekje van Bonny Talsma leert je dit gedrag te lezen, echt een aanrader.

Bente, heel veel succes met je mooie vogel, Birdy en laat ons horen vast hoe het gaat.

Groetjes Ria

hallo ria,
                    ja ik ben idd erg blij
                    ik heb hem nu in deze kooi zitten(hij is vrij klein) om hem sneller tam te krijgen.
                    ik heb ook van de kweker en dierspeciaalzaak het advies gekregen hem eerst in een kleine kooi met weinig speeltjes te doen,
                    anders kan hij gewoon wegfladderen en daar krijg je hem niet tammer van
                    natuurlijk duurt het bij een vogel sowieso al langer om hem tam te krijgen dan bij bijv. een rat of hamster etc.
                    maar ik deze kooi gaat het iets sneller,en als hij wel tam is krijgt hij een gigakooi vergeleken bij deze

groetjes
                    bente en birdy

Comment

Sorrie hoor maar wat een onzin verhaal in een ronde kooi worden ze gek!

Gewoon lekker in de grote kooi zetten 1 kant tegen de muur en ook gewoon speeltjes geven anders gaat hij zich vervelen met alle gevolgen van dien!

Comment

een kleine kooi is wel tijdelijk goed ,maar geen ronde en de eerste week moet je hem/haar in de kooi laten zitten .
                        wel mee bezig zijn in de kooi maar even laten weten dat dat zijn plek is .
                        en lekker beneden laten staan onder de mensen .

Comment

Ik weet niet hoor, dat dit allemaal onzin is.

Bij één van mijn kweekkoppels was een jong geboren dat niet goed kan vliegen, waarschijnlijk een ontwrichte vleugel.
                          Er kon niets meer aangedaan worden.

In een volière moet je zo'n vogel niet steken (omwille van het vliegen).

Dus was de optie om hem binnen bij mijn ouders in een kleine kooi te houden.
                          Ze hadden er nog één op zolder (deze is ook rond).
                          Nu leeft deze vogel al bijna twee jaar in dit kleine ronde kooitje, hij/zij is heel gelukkig, fluit altijd en is zelfs veel tammer geworden (zonder er continu mee bezig te zijn).
                          Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
                          -Je suis Charlie-

Comment

Hoii bente
                            eindelijk heb je je birdie.
                            veel plezierrrrrr
                            sorry heb je berichtje gemist.. kijk eigenlijk alleen bij papegaaien haha
                            bedankt voor je berichtje bij yo.
                            kon ik hem toch even zien.
                            wat een schatje.

groetjes sss ryanne en yo

Comment

Hier heeft een pyrrhura twee weken in een hele grote kooi vol speeltjes bij ons in de kamer gezeten hij mocht er ook heel veel uit om lekker rond te vliegen en die ging tam weg, ja in twee weken.

Ga zelf eens de hele dag met niks te doen op het toilet zitten.......

Oorspronkelijk geplaatst door arnevw Bekijk Berichten
                              Ik weet niet hoor, dat dit allemaal onzin is.

Bij één van mijn kweekkoppels was een jong geboren dat niet goed kan vliegen, waarschijnlijk een ontwrichte vleugel.
                              Er kon niets meer aangedaan worden.

In een volière moet je zo'n vogel niet steken (omwille van het vliegen).

Dus was de optie om hem binnen bij mijn ouders in een kleine kooi te houden.
                              Ze hadden er nog één op zolder (deze is ook rond).
                              Nu leeft deze vogel al bijna twee jaar in dit kleine ronde kooitje, hij/zij is heel gelukkig, fluit altijd en is zelfs veel tammer geworden (zonder er continu mee bezig te zijn).

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X