Het systeem dat onze emails verstuurd werkt momenteel niet. Dit zorgt ervoor dat het nu helaas niet mogelijk is om zelf een account aan te maken. Verstuur een mailtje met je gewenste gebruikersnaam naar help@papegaaienforum.nl.Excuses voor 't ongemak.
Bij één van mijn kweekkoppels was een jong geboren dat niet goed kan vliegen, waarschijnlijk een ontwrichte vleugel.
Er kon niets meer aangedaan worden.
In een volière moet je zo'n vogel niet steken (omwille van het vliegen).
Dus was de optie om hem binnen bij mijn ouders in een kleine kooi te houden.
Ze hadden er nog één op zolder (deze is ook rond).
Nu leeft deze vogel al bijna twee jaar in dit kleine ronde kooitje, hij/zij is heel gelukkig, fluit altijd en is zelfs veel tammer geworden (zonder er continu mee bezig te zijn).
oke ,als je vogeltje niet kan vliegen dan kun je hem wel in een kleinere kooi zetten .
maar niet in een ronde kooi.
Ik beweer niet dat je hem niet tam krijgt in een grote kooi, ik wil alleen maar zeggen dat er niets mis is met tijdelijke kleine ronde kooi.
Het is toch algemeen bekend dat een ronde kooi niet goed is hetzelfde als een ronde vissenkom??
Die dingen moesten ook verboden worden!!
http://www.jeroenhubert.nl/vogelkooi/
Citaat van die site :Een ronde kooi is ongeschikt omdat de vogel hier geen hoekje kan vinden waarin hij zich beschut en veilig voelt, tevens is een ronde kooi slecht voor de oriëntatie van de vogel en de vogel heeft weinig aan de ruimte.
Dat van de viskom, dat wist ik, maar dat van de vogelkooi niet.
Mijn vogel die bij mijn ouders verblijft is nogtans gelukkig en fluit, dus slecht voelt deze vogel zich niet, maar in de toekomst ga ik dan ook ronde kooien vermijden.
Daarom dat ik zo hou van een forum:
Anderen leren van jou en jij leert van anderen
Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
-Je suis Charlie-
Mijn vogel die bij mijn ouders verblijft is nogtans gelukkig en fluit, dus slecht voelt deze vogel zich niet, maar in de toekomst ga ik dan ook ronde kooien vermijden.
En daar is het forum ook voor ik weet ook niet alles zomaar
hallo!
birdy blijft niet lang in die kooi hoor,
zodra hij tammer is gaat hijin een grotere kooi en zal hij alle ruimte hebben.
maar nu zit hij vrolijk in een kleine kooi!
zolang het nog goed gaat met birdy hou ik hem lekker in deze kooi.en soory hoor maar vissen met vogels vergelijken?vissen zijn alles om de 5 sec. alweer vergeten,en feit is vogels zijn gwn slimmer
Uhh dat de vogel fluit wil nog niet zeggen dat hij lekker in zijn vel zit, hij moet toch wat...
Als ik jouw onderschrift lees en dan wat je vermeldt in dit topic, is jouw vogeltje er niet erg op vooruit gegaan in vergelijking
met hoe papegaaien en parkieten vroeger werden gehouden :-((
Ik had ook twee vogels even in een reiskooi zitten ivm verbouwing van de gaaienkamer, en eentje had toen voor het eerst
eitjes gelegd maar dat wil nog niet zeggen dat ik haar in dat kooitje liet zitten om eieren te laten leggen, ze zit nu met een
kereltje in een grote kooi en geen eitjes dit jaar maar ze kan nu wel springen en spelen in die kooi.
Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz
Uhh dat de vogel fluit wil nog niet zeggen dat hij lekker in zijn vel zit, hij moet toch wat...
Als ik jouw onderschrift lees en dan wat je vermeldt in dit topic, is jouw vogeltje er niet erg op vooruit gegaan in vergelijking
met hoe papegaaien en parkieten vroeger werden gehouden :-((
Ik had ook twee vogels even in een reiskooi zitten ivm verbouwing van de gaaienkamer, en eentje had toen voor het eerst
eitjes gelegd maar dat wil nog niet zeggen dat ik haar in dat kooitje liet zitten om eieren te laten leggen, ze zit nu met een
kereltje in een grote kooi en geen eitjes dit jaar maar ze kan nu wel springen en spelen in die kooi.
Sorry maar dit begrijp ik niet.
Ik vind het zeer spijtig dat ik door jou aangevallen wordt, alles was uitgepraat en nu kom jij ineens de discussie opnieuw opstarten (nog eens door mij persoonlijk aan te vallen).
Dat is wat ik noem olie op het vuur gooien.
Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
-Je suis Charlie-
Ik vind het zeer spijtig dat ik door jou aangevallen wordt, alles was uitgepraat en nu kom jij ineens de discussie opnieuw opstarten (nog eens door mij persoonlijk aan te vallen).
volgens mij wordt je niet aangevallen ,maar wij hollanders zijn mischien wat direkter met ons andtwoord en ze heeft wel gelijk.
Ik ben idd somt misschien iets te direct, maar dat schept iig geen onduidelijkheden toch...
En of het persoonlijk is ..... vast wel, tenzij er meerderen zijn die er zo gemakkelijk over denken...
Voor mij heeft een vogel pas een goed leven als ie er zo af en toe even uit kan, al dan niet gewiekt.
maar meer ziet dan tralies en wat in de kooi.
Ik ben nu met de woonkamer bezig aan het veranderen, ben ook nog ziek geworden erbij, waardoor mijn vogels nu al drie
dagen niet echt veel/ lang uit de kooi zijn geweest, en ik voel me al schuldig terwijl een grote kooi hebben, allemaal...
Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz
Hallo Bente, gefeliciteerd met je pyrrhura!
Ik denk dat je er veel plezier aan zult gaan beleven. Pyrrhura's zijn hele leuke en slimme vogeltjes! Ik heb er zelf ook een.
Zelf vind ik ronde kooien ook niet geschikt, eigenlijk ook niet voor tijdelijk.
Ik begrijp wel dat je m eerst in een kleinere kooi doet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mbt tam maken een kleinere kooi ook werkbaarder vind dan een grote kooi.
Speelgoed daarentegen zou ik m wel direct geven! Want ook een jonge pyrrhura moet leren om te spelen, ook een jonge pyrrhura moet leren om zichzelf te vermaken als jij er niet bent of als jij even geen aandacht voor hem hebt. Ik denk dat hoe jonger een pyrrhura leert te spelen des te speelser hij wordt en dat is alleen maar meegenomen in de toekomst. Spelen werkt het tam maken echt niet tegen. Je kan m mijns inziens beter niet aanleren dat jij (of een mens) de enige afleiding voor hem bent.
Ik ben idd somt misschien iets te direct, maar dat schept iig geen onduidelijkheden toch...
En of het persoonlijk is ..... vast wel, tenzij er meerderen zijn die er zo gemakkelijk over denken...
Voor mij heeft een vogel pas een goed leven als ie er zo af en toe even uit kan, al dan niet gewiekt.
maar meer ziet dan tralies en wat in de kooi.
Ik ben nu met de woonkamer bezig aan het veranderen, ben ook nog ziek geworden erbij, waardoor mijn vogels nu al drie
dagen niet echt veel/ lang uit de kooi zijn geweest, en ik voel me al schuldig terwijl een grote kooi hebben, allemaal...
bedoelde het goed hoor ,ben zelf ook zo .
hier in zeeuws vlaanderen kunnen ze daar ook niet zo goed tegen ,maarja ben dan zelf van over de rivier zoals ze hier zeggen .
en wat de kooi betreft heb je helemaal gelijk hoor hoe groter hoe beter en niet rond.
volgens mij wordt je niet aangevallen ,maar wij hollanders zijn mischien wat direkter met ons andtwoord en ze heeft wel gelijk.
En of het persoonlijk is ..... vast wel
het was dus wel persoonlijk en nog bewust ook, maar ook onnodig als je goed leest.
met hoe papegaaien en parkieten vroeger werden gehouden
dit is het verwijt,maar als je antwoord nu ook een goed leest,
en dan iets verder,
maar in de toekomst ga ik dan ook ronde kooien vermijden.
Dan klopt onderschrift van Arnevw toch en houd die zich ook aan deze uitspraak,
We moeten ons niet baseren op wat men vroeger dacht dat goed was,
maar we moeten zoeken naar nieuwe vernieuwende methodes om onze papegaaien in optimale omstandigheden in huis te houden.
en hij heeft gezocht en nu gevonden dat ronde kooien toch minder geschikt zijn en zal daar naar handelen.
Maar ja als je graag er van uit gaat dat wat jij weet een ander dan ook maar moet weten en dat het geen jij vind de waarheid is en alles voor de vogels hanteert dan mag je schrijven wat je wil en laten merken hoe goed je wel niet bent
Comment