Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lutinovraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lutinovraag

Hallo,

Ik ben helemaal weg van de lutino-valkparkiet.
    Zelf nog geen aangeschaft, omdat ik een vraag heb.

Ik las ergens dat een lutino vaak een kale plek direct achter de kuif heeft zitten.
    Is dit bij elke lutino zo?
    En bij een lutino-bonte, bevindt zich deze kale plek daar ook?

Cindy

Hoi Cindy,

Dat hoeft niet zo te zijn.
    Er zijn genoeg lutino's die geen kale plek achter de kuif hebben.

Het kan ook bij een bonte of opaline lutino, maar het hoeft niet altijd zo te zijn.

Vaak krijg je deze kale plekken doordat kwekers met lutino x lutino kweken.

Even goed zoeken en je vindt er 1 zonder kale plek.

Groetjes Marlies

Comment

valkparkiet

ik vraag me ook af of ze dat ze het kaal hebben geplukt want ik heb er ook 1
      Ramona Dobbelaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ramona Dobbelaar Bekijk Berichten
        ik vraag me ook af of ze dat ze het kaal hebben geplukt want ik heb er ook 1
        Er zijn zoveel lutinootjes met een kaal plekje daar, volgens mij meer met kaal plekje dan zonder kaal plekje, dat het wel heel toevallig zou zijn als die van jou daar toevallig geplukt wordt door een ander valkje.

Comment

Het is niet altijd zo dat rood-oog x rood oog kale koppies geven. Zelf heb ik een lutino met een kale plek achter op de kop die uit een wildkleur man en een cinnamon pop komt.
          Daarbij heb ik een albino die juist heel dicht bevederd is en die komt wel uit rood-oog x rood oog.
          En ik heb zelf een koppel die albino's kan krijgen en geen albino's zijn waarvan de ene wel een kaal plekje heeft en de andere niet.
          Helemaal te verklaren is het dus niet.
          En op zich is het helemaal niet erg ook dat ze het hebben, vooral niet als je hem/haar als gezelschapvogel wil en niet als kweekvogel.

Groetjes: Caroline.

Comment

Hallo Carco,
            ff op berichtje van ramona, onze lutino zit alleen in kooitje ( ramona is mijn dochter) om ff duidelijk te zijn maar ze zeggen ook wel eens omdat het doorgekweekte is????? onze valkje is aan komen vliegen bijna 4 jaar geleden dus van ouders enzo hebben we geen geschiedenis. voor de rest is het ook gissen voor ons
            Diana DJ sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X