Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Halsband is zeer stil en rustig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Halsband is zeer stil en rustig

Hallo,
    Ik ben net nieuw hier, en heb sinds 3 dagen een halsbandparkiet van 2 jaartjes oud ongeveer.
    Het lieve vogeltje is wel handtam, en gaat bijna bij iedereen op de hand of schouder. Eten uit de hand doet ze niet maar wel gewoon bij iemand zitten is geen enkel probleem. Wat mij zorgen baart is dat de vogel totaal niet reageert op speeltjes o.i.d. Ook als ik ertegen praat dan komt er geen kik uit. Daar waar het zit, zit het en verroert zich amper van de plek. Overal lees is dat halsbanden luidruchtig zijn, krijsen e.d. De mijne geeft hooguit een kik als hij/zij schrikt en wegvliegt van de ene plek naar de andere...meer niet. Is dit wel normaal gedrag??
    Het hoeft geen schreeuwerd te zijn, maar een beetje gezond geluid moet toch wel? Of ben ik te snel hierin en moet de vogel nog wennen misschien?

De vogel heb ik van lieve mensen overgenomen. Daar zat de vogel met een andere halsband tezamen echter kon het niet goed overweg met de andere, oudere vogel en zodoende deden ze deze van de hand.

Graag wat advies gewenst.
    Alvast bedankt voor alle wijze tips en commentaren.

Hoe was de vogel bij vorige eigenaar was die daar ook zo?

Nu moet de vogel natuurlijk ook wel wennen aan veeeeeeeeeeeeel nieuwe dingen.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

mee eens,je hebt hem nog maar pas,sommige vogels hebben best wel even nodig voor ze zichzelf durven zijn
      en dan heb je nog het karakter
      wacht rustig af en geniet gewoon van je vogel

Comment

Ok, ik ben dus eigenlijk ongeduldig zo ze lezen :-). Ik wacht dan nog wel een aantal dagen af, en kijken of de halsband relaxer wordt.
        Bedankt voor de reactie's zover.

Comment

Heb hier binnen een twentyeight, die heeft wel een dikke maand moeten wennen. Als de vogel gewoon eet, niet altijd bol zit, en gewoon normale ontlasting heeft (niet erg dun) Dan zou ik hem ook gewoon de tijd geven, het schreeuwen ga je nog wel eens horen

Comment

Hoi. Ja hij eet normaal, poept normaal en bolt niet op. Komt ook vanzelf wel op me hand of schouder. Maar alleen buiten de kooi. In de kooi is het een ander verhaal. Dan loopt hij/zij weg van de hand. Ook weer in de kooi krijgen gaat met meerdere pogingen. Echter die ik dit zo rustig mogelijk ik wil niet dat de vogel bang ervan wordt

Comment

Zo te horen moet die idd nog gewoon wennen, komt wel goed

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X