Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• help..

heey

ik zou heel graag een parkiet/valkparkiet willen hebben, maar ik heb 2 katten ik denk dat ze niets doen(ze doen ook niks bij me hamster en ik kan ze uit me kamer houden) maar zouden de parkiet/valkparkiet daar bang van worden als ze de katten zien ?

Ik denk dat het altijd wel een risico blijft met vogels en katten samen.

Wij hebben ook een kat en mijn ervaring is wel dat hij achter bewegende dingen aan gaat en een vogel beweegt veel nu bijten onze grote ara's wel van zich af en heeft hij het redelijk afgeleerd, maar dit is met een parkietje toch anders.
    Ik zou dat niet zo snel samen los durven laten.
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

Ik heb zelf 2 grasparkieten en 2 katten in huis.
      Dit gaat erg goed samen, de eerste dag waren ze erg nieuwschierig maar naar 2 dagen was het al niet zo bijzonder meer.
      Dus het kan prima samen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xxjolanxx1 Bekijk Berichten
        Dit gaat erg goed samen, de eerste dag waren ze erg nieuwschierig maar naar 2 dagen was het al niet zo bijzonder meer.
        Dus het kan prima samen
        En hoe reageren jou katten als je parkietjes los zijn en vliegen?

Zelf heb ik agaatjes, een pyrrhura (een parkiet-soort) en 2 edelpapegaaien.
        Bij ons huis zijn alle vogeltjes gewiekt en de katten gaan niet achter de gewiekte vogels aan. Vliegende vogels (bijv de aga-babies als die er zijn) wekt wel hun jachtinstinct, hoewel ze nog nooit achter de vogels zijn aangegaan.
        De katten hebben ontzag voor de snavels van de gaaien en gaaitjes.

Voor deze foto moet je waarschijnlijk goed kijken, de baby-aga heeft een schutkleurtje zo op mijn kleding!

HL050309_0251.jpg

Comment

Als de vogels los vliegen en ze zijn druk aan het fladderen denkt de kat wel van he wat is dat.... Maar doet er verder niets mee.
          Als de kat op de bank ligt zijn de vogels ook nog wel nieuwschierig naar de kat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door goldchamp
            heey

ik zou heel graag een parkiet/valkparkiet willen hebben, maar ik heb 2 katten ik denk dat ze niets doen(ze doen ook niks bij me hamster en ik kan ze uit me kamer houden) maar zouden de parkiet/valkparkiet daar bang van worden als ze de katten zien ?
            hoi Goldchamp, ik denk dat de vogels wel wennen aan de katten. maar de katten zullen op een gegeven moment de aanval openen op de vogels, daar ben ik wel bezorgt om.dat zit nu eenmaal in die dieren,kun je niks aan doen!vg.bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arasevera Bekijk Berichten
              Ik denk dat het altijd wel een risico blijft met vogels en katten samen.

Wij hebben ook een kat en mijn ervaring is wel dat hij achter bewegende dingen aan gaat en een vogel beweegt veel nu bijten onze grote ara's wel van zich af en heeft hij het redelijk afgeleerd, maar dit is met een parkietje toch anders.
              Ik zou dat niet zo snel samen los durven laten.
              hoi Arasevera, je hebt het terecht bij rechte eind.het is en blijft een groot risico!vg.bertje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xxjolanxx1 Bekijk Berichten
                Dus het kan prima samen
                Hoi xxjolan, ik hoop dat het goed blijft gaan, zeg niet dat het prima samen kan gaan, op een onverwacht moment zal een van de katten de aanval openen!vg.bertje

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X