Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Valkparkietje tam maken, help!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Valkparkietje tam maken, help!

Hoi allemaal,
    Ik hoop dat ik in het goede topic zit, zo niet, mijn excuses!!

Ik had dus even een vraagje over het tam maken van een valkparkiet. We hebben maandag ons nieuwe valkje opgehaald. Ze is 3 maanden oud en komt uit een voliere. Ze begint al aan ons te wennen. Ze eet al trosgierst uit onze handen en we kunnen met onze vinger haar snaveltje en veertjes ernaast aaien, soms likt ze ook aan onze vingers. Maar als we dan proberen haar buikje voorzichtig te aaien stapt ze meteen weer opzij. Dat is dus ons probleem, ze vertikt het gewoon om op onze vinger te gaan zitten.

Als we onze vinger naast haar op het zitstokje leggen heeft ze daar weer geen problemen mee, tenzij we zo dichtbij komen dat we haar veertjes aanraken, dan stapt ze weer opzij.

Heeft iemand misschien een idee hoe we haar zo ver kunnen krijgen om op onze vinger te gaan zitten? Cady ( valkparkiet ) en ik zijn al 6 dagen aan het oefenen maar het lukt maar niet...

Groetjes,
    Brenda

blijven volhouden, enne, als een dier iets niet wil dan willen ze niet, je kan niets forceren, want dan geraak je verder van huis.
    je hebt dr pas net, je kan er nog wel 15 jaar mee proberen

Comment

Je hebt haar nog maar 6 dagen!
      Wees blij met wat je al allemaal bereikt hebt.

Comment

Bedankt voor jullie reactie,
        Dit is mijn eerste valkparkiet, dus heb geen ervaring met ze, ik dacht eigenlijk dat, omdat de rest zo snel ging, dit ook wel vanzelf zou komen. Maar we blijven door oefenen!

Comment

Met geduld gaat dat opstappen je ook wel lukken hoor!
          Als je wel dr snaveltje aan mag raken, kan je ook vandaar af langzaam naar beneden gaan. Sommigen gaan al opstappen als je je vinger net onder het borstje houdt. Dus werk langzaam naar die plek toe.
          Niet te snel willen, je bent echt al heel ver.
          En genieten gaan he!

Comment

Ze heeft net op mijn vinger gezeten! Ik hield mijn vinger naast het stokje met trosgierst in mn andere vingers en toen stapte ze op! Vet schattig, ze vond het best wel spannend haha

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X