Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help, wat te doen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Help, wat te doen?

Ik heb nu twee weken geleden 2 parkietjes gekocht. Ik heb blijkbaar niet goed onderzoek gedaan van tevoren want ik lees veel op internet dat je 2 parkietjes heel moeilijk tam kan krijgen. Is het beter dat ik er eentje terug breng naar de dierenwinkel of moet ik gewoon veel geduld hebben? Ik wil mijn parkietjes graag tam hebben!
    De oudste parkiet is heel bang van mijn hand en de jongere wat minder, maar ik krijg ze nog met geen mogelijkheid op mijn hand daar zijn ze nog veel te bang voor!

2 parkietjes

Hoi Milou

Kun je ze ook apart huisvesten ?
    Een vriend van mij heeft er ook eens 2 gehad en die apart tam gemaakt..
    Als ze bij elkaar blijven is het wel moeilijk(er) om ze tam te krijgen dat wel.., ze trekken naar elkaar toe.

Misschien hebben anderen er een andere mening over maar als ze nu niet tam zijn en ze zijn samen
    is het haast niet te doen om ze tam te krijgen..
    Overwegen om er één elders te huisvesten is een optie ja of terugbrengen maar ik vraag me af of ze dat doen in de dierenwinkel..

Hoe oud zijn ze eigenlijk ? als ze wat ouder zijn is het ook heel moeilijk (ook als het er maar eén is) maar dat weet je denk ik al wel..

Moeilijk...
    Zelf zou ik gekozen hebben om ze apart te huisvesten of er één terug te brengen of elders te huisvesten..

Ik hoor graag wat je gaat doen..

Ben benieuwd wat anderen er over zeggen..

Groeten Willemien
    sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willemien Bekijk Berichten
      Hoi Milou

Kun je ze ook apart huisvesten ?
      Een vriend van mij heeft er ook eens 2 gehad en die apart tam gemaakt..
      Als ze bij elkaar blijven is het wel moeilijk(er) om ze tam te krijgen dat wel.., ze trekken naar elkaar toe.

Misschien hebben anderen er een andere mening over maar als ze nu niet tam zijn en ze zijn samen
      is het haast niet te doen om ze tam te krijgen..
      Overwegen om er één elders te huisvesten is een optie ja of terugbrengen maar ik vraag me af of ze dat doen in de dierenwinkel..

Hoe oud zijn ze eigenlijk ? als ze wat ouder zijn is het ook heel moeilijk (ook als het er maar eén is) maar dat weet je denk ik al wel..

Moeilijk...
      Zelf zou ik gekozen hebben om ze apart te huisvesten of er één terug te brengen of elders te huisvesten..

Ik hoor graag wat je gaat doen..

Ben benieuwd wat anderen er over zeggen..

Groeten Willemien

Hoi Willemien,

Bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik ze inderdaad tijdelijk apart ga huisvesten totdat ze beide tam zijn. Dat lijkt mij toch het beste. Ik heb overigens geen idee hoe oud ze zijn, ik heb de parkieten gekregen van mijn vriend. Wel zie ik dat de ene al iets ouder is omdat hij al een wit randje om zijn ogen heeft. Dat heeft de andere nog niet. Hier een foto van mijn parkietjes (bullet en lola):

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Grasparkieten

Hoi

Wow mooie kleurtjes zeg !
        De achterste is jonger dan de voorste.., laat al wel duidelijk een blauwe neus zien dus is het een man..
        Deze zal tussen de 3 mnd en 8 mnd oud zijn.. ze komen dan in de pubertijd en krijgen hun volwassen verenkleed en hun neusdop komt op kleur..(dat is al duidelijk)
        Bij deze (achterste op de foto) zijn nog lichte lijntjes te zien op t voorhoofd, de keel stippen zijn nog niet volledig en de blauwe wangvlek is iets kleiner dan bij zijn maatje, dit wijst erop dat tie nog in de jeugd rui gaat komen..ook dan krijgt t ie de witte rand om zijn ogen..

De voorste is volwassen heeft duidelijke keel stippen, een effen geel koppie en de witte rand om zijn ogen..
        Hoe oud die precies is .. is moeilijk te zeggen maar zo te zien nog niet heel erg oud..

Ik hoop dat je hier wat mee kan en ja apart zetten is een goede stap..

Ik weet niet of je ze nog wilt laten kortwieken ? De meningen verschillen hierover maar t helpt beter om ze tammer te maken is mijn mening maar anderen hebben misschien daar een andere gedachte over..

Succes..

Ze zijn heel mooi zeker allebei houden ... misschien is t wel familie van elkaar..

Groeten Willemien
        sigpic

Comment

zo tezien zijn ze toch al wat ouder ,dan zijn ze zo en zo al moeilijker tam temaken ,maar in ieder geval succes dit is niet negatief bedoeld hoor.
          maar als je echt een parkietje tam wil maken kun je ze beter zo jong mogelijk nemen en in de meeste dierenwinkels hebben ze meestal al wat oudere vogels .
          groetjes monica .

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X