Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grasparkiet en Bonte boertje?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Grasparkiet en Bonte boertje?

Hallo iedereen.

Ik heb een grasparkiet van vijf jaar oud. en ik wil er graag een bonte boertje bij kopen..
    De vogels zullen beide een eigen kooi krijgen en zullen beide genoeg aandacht krijgen.

Nu is mijn vraag, kan ik zonder problemen een bonte boertje bij nemen?

groetjes Hannah

volgens mij kan dit best. Ik zou alleen even voorzichtig zijn daar parkietjes nare ziektes bij zich kunnen dragen, zonder dat ze er ziek van zijn. Als je er dan een bont boertje erbij haalt, is die natuurlijk wel het haasje.

Comment

natuurlijk sluit ik me aan bij Ria v.w.b. ziektes. En verder zie ik geen probleem. Ik heb hier in één woonkamer een grijsje. twee muisparkieten, 1 grasparkiet en 1 bonte boertje. Allen hun eigen kooi (muisjes zitten samen).
      Ellen & her Parrots

Comment

Beetje laat misschien maar goed...

Hey,

mijn broer had die combo. Het enige echte nadeel was dat de papegaai graag het voer van de parkiet op at en dat de grasparkiet met hem aan het spelen was (beetje uitlokken, de papegaai was niet altijd los en de parkiet wel. Deze ging dan op de kooi zitten en tsja dat vond de papegaai minder). Na enige tijd werd het bonte boertje wel stront ziek van de grasparkiet maar eerlijk gezegt. Dit ligt waarschijnlijk aan de papegaai.

Het probleem kort gezegt was dat de papegaai jaloers was (wat nogal vaak voorkomt als ik mij niet vergis), maar als je hem van kleins af aan goed traint zou dit prima moeten gaan.

Comment

of anders... het probleem lag bij het uitdagend gedrag van de grasparkiet. Die kan wel irritant zijn t.o.v. andere vogels. Onderschat die kleine parkiet niet!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X