Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tweede parkiet erbij: goed idee? en waaraan denken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• tweede parkiet erbij: goed idee? en waaraan denken?

Ik heb inmiddels bijna een jaar een parkiet, Noddie (zie foto hieronder). Nu overweeg ik om er een bij te kopen, omdat ik weliswaar 's avonds meestal thuis ben maar overdag gewoon werk. Ik vind dat hij toch wel veel alleen zit en ik kan me voorstellen dat hij het meer naar zijn zin heeft als hij er een vriendje bij krijgt. Maar ik zit met een aantal vragen:
    - Is het het handigst om eenzelfde type parkiet te kopen (in mijn geval weer een regenboogparkiet) of is het leuker om er bijvoorbeeld een valkparkiet bij te kopen?
    - Hoe zijn jullie ervaringen met het kopen van een tweede parkiet? Ik ben een beetje bang dat Noddie me straks niet meer ziet staan. Dat hij veel aandacht heeft voor de nieuwe parkiet snap ik en vind ik prima, maar als hij me totaal niet meer zou zien staan zou ik dat er g jammer vinden.
    - Ik heb een keer gelezen dat je een nieuwe parkiet eerste twee weken in een aparte kooi moet houden voordat je ze bij elkaar doet en dat je ze in die twee weken aan elkaar moet laten wennen door ze 's avonds allebei uit hun kooi te laten.
    - Noddie is een vrouwtje. Het lijkt me handiger om er een mannetje bij te kopen want twee vrouwtjes bij elkaar lijkt me erg druk.
    - Zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken?

Heeft iemand hier een mening over? Ik ga misschien zaterdag een tweede parkiet kopen maar ik heb mijn besluit nog niet genomen. En ik wil zoveel mogelijk informatie inwinnen voordat ik dat doe.

Sowieso wil ik graag weten wat ik moet doen als mijn eventuele tweede parkiet in huis is Ik heb weleens gelezen dat die andere parkiet de eerste twee weken in een andere kooi moet zitten zodat ze aan elkaar kunnen wennen. En dat je die eerste parkiet na een dag of drie wel 's avonds mag loslaten tegelijk met de andere.

Comment

2deparkiet erbij

hallo,zou het nieuwe parkietje erst zeker apart in een kooi doen,kunnen ze aan elkaar wennenen ik heb er 3 maar met de nodige aandacht blijven ze goed tam dus dat vind ik geen probleem

Comment

hallo,

grasparkieten is niet mijn afdeling maar wat ik er nog wel van weet is dat de mannen een blauwe neusdop hebben en popjes een bruine.
        en zo op de foto te zien zijn de neusdoppen blauw dus een man.
        houd er wel rekening mee dat mocht je er een andere grasparkiet bij zetten van het andere geslacht ze op een gegeven ook voor nageslacht zullen willen gaan zorgen.

en ja zoals voor elke vogel geld indien er 1 bij komt,eerts de vogel apart houden en goed in de gaten houden of die niet ziek is dus een soort quarantaine dan na een week of 4 gelijdelijk aan elkaar laten wennen,goed in de gaten houden en dan bij elkaar doen.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mirjam lamberts Bekijk Berichten
          hallo,zou het nieuwe parkietje erst zeker apart in een kooi doen,kunnen ze aan elkaar wennenen ik heb er 3 maar met de nodige aandacht blijven ze goed tam dus dat vind ik geen probleem
          Bedankt, ik ben benieuwd.

Vrijdag neem ik mijn definitieve besluit. Ik vind het echt lastig.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X