Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

YEEY !!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• YEEY !!!

Vorig jaar had ik 2 parkieten, alleen kreeg ik ze uit een winkel en waren ze al 2 jaar oud. jammergenoeg heb ik ze nooit echt tam gekregen .
    maar nu mar ik weer 2 parkietjes en nu neem ik ze als ze nog baby zijn.
    nu graag tips over baby parkieten.

hoe oud mogen ze in een echte kooi,
    wat en hoeveel moeten ze eten
    en graag verdere tips

xxx

Oorspronkelijk geplaatst door titi
    Vorig jaar had ik 2 parkieten, alleen kreeg ik ze uit een winkel en waren ze al 2 jaar oud. jammergenoeg heb ik ze nooit echt tam gekregen .
    maar nu mar ik weer 2 parkietjes en nu neem ik ze als ze nog baby zijn.
    nu graag tips over baby parkieten.

hoe oud mogen ze in een echte kooi,
    wat en hoeveel moeten ze eten
    en graag verdere tips

xxx

???? waar zijn die 2 parkieten dan nu? Heb je die weg gedaan? En wat heb je dan gedaan om ze proberen tam te maken?

Trouwens, twee vogels samen krijg je nooit zo gauw tam als eentje! Daarbij maakt de leeftijd ook niets uit, of ze nou 2 jaar, 20 jaar of 6 weken oud zijn.

En nu dan over baby vogels: het is een fabeltje dat alleen heel jonge vogels tam te krijgen zijn!!!
    Dit is ooit in t leven geroepen als verkoop praatje van de kant van de verkoper af : vogels jonger verkopen betekent minder kosten voor hem en sneller geld verdienen.
    Dat speelt natuurlijk ook mooi in op wat de meeste mensen vinden van baby vogels: ''oooo zooo schattig...!''

Het resultaat is baby vogels die veel te jong van de ouders worden weg gehaald en een heleboel belangrijke dingen over ''vogel zijn'' in de opvoeding van de ouders moeten missen - resultaat is mogelijke gedragsproblemen als ze ouder zijn.
    Tweede resultaat zijn te vroeg gestorven babyvogels omdat men dacht: ''oooo dat kan ik wel, zo'n baby met de hand voeden en groot brengen'', zonder zich daar eerst op zijn minst eens lange tijd goed in verdiept te hebben en door een goede kweker hiermee begeleidt te worden.
    Er kan veel fout gaan - hoe dan ook, de vogel is altijd de klos.

Okee... uit de vragen die je stelt maak ik op dat je geen ervaring hebt met baby vogels met de hand voeden.... Doe het niet, raad ik je aan!
    Parkietjes kunnen zelfstandig eten als ze ongeveer 6 weken oud zijn - dan zijn ze nog steeds piepjong.

Dus als je weer opnieuw wilt beginnen met het tam maken van parkietjes en dan toch jonge vogels wil, raad ik je aan om parkieten te nemen die minimaal 6 weken oud zijn.
    En...ga eens lezen op www.koppiekrauw.com over tam maken en opvoeding - als je je 2 oudere parkietjes ook nog hebt, zal je zien dat je ook die 2 nog heel wat tammer zal kunnen maken wanneer je de stappen die daar beschreven staan volgt.
    En met 2 vogels samen is het een goed idee om dan om en om met ze te trainen, zodat elke vogel evenveel aandacht krijgt en de vogel zich tijdens het trainen op jou kan richten i.p.v. op elkaar.
    Een 6 weken oud parkietje kan overigens al gewoon in een kooi.
    Succes en laat ons weten hoe het gaat ,
    Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

De andere 2 parkietjes zijn vorig jaar overleden, daarom betwijfelde ik ook of ze wel echt 2 waren.
      Ik heb elke dag 1.5 uur met ze gespeeld, uit mijn hand laten eten en uit de kooi halen en dit zo'n half jaar lang. verder was ik van plan een baby te nemen van ong 15 weken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door titi Bekijk Berichten
        De andere 2 parkietjes zijn vorig jaar overleden, daarom betwijfelde ik ook of ze wel echt 2 waren.
        Ik heb elke dag 1.5 uur met ze gespeeld, uit mijn hand laten eten en uit de kooi halen en dit zo'n half jaar lang. verder was ik van plan een baby te nemen van ong 15 weken
        Goed om te horen dat je van plan bent parkietjes van ong. 15 weken te nemen
        Jammer dat je 2 parkietjes zo snel zijn gestorven...
        Elke dag 1.5 uur uit de kooi halen, uit de hand laten eten en spelen is heel goed, maar om een vogel echt tam te krijgen moet je nadat je ze bv. zover hebt dat ze uit je hand eten, toch wel wat gerichter met ze gaan trainen.
        Leren op te stappen bijv, is een goed begin.
        De vogel laten kortwieken helpt ook heel goed bij tam maken. Als je dat liever niet doet, zou je t bv tijdelijk kunnen doen: bij de volgende rui groeien er gewoon weer nieuwe veren.

Maar als je er deze keer maar 1 neemt wordt tam maken ook al een stukje makkelijker omdat de vogel zich meer op jou zal gaan richten.
        Nogmaals, lees www.koppiekrauw.com goed door over tam maken en opvoeding, en ook voeding:
        ga ook eens na of je de voeding wellicht kan verbeteren: geef je parkietje niet alleen zaad!
        Als hoofdvoer pellets, aangevuld met ong 4x per week verse groente en wat fruit, en 3-4 keer per week ook aangevuld met wat zaad.
        (nooit geven: avocado (dodelijk), suiker, zout, vet (olie, boter), chocola, koffie, limonade)
        en 1-2 keer per week wat eivoer (kan je gewoon in de dierenwinkel kopen), mengen met een beetje water. Tip: als je parkietje eivoer niet graag eet, meng er dan eens een flinke scheut citroensap en wat chili poeder door, meestal zijn ze er dan gek op!
        Succes Titi,
        Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

thanks,,;-)

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X