Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opgehoopte ontlasting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Opgehoopte ontlasting

Hoi,

Ik heb sinds gisteren een parkiet. En hij was nog vrij bang etc gisteren. Toen ging die helemaal bovenin de kooi aan de tralies hangen en daar heeft tie (vermoedelijk) de hele nacht zo geslapen. Nu heeft tie alleen opgehoopte poep aan zijn achterste. Moet ik dit eraf halen? Zoja, hoe?

hallo,

ja ik zou dit wel verwijderen je pakt de vogel en maakt een doekje nat met lauw water en probeerdt het dan op die manier los te weken of je houd de vogel met zijn achtertse onder de kraan.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Hm, maar ik heb de vogel net. En ik wil hem tam maken dus ik wil hem niet teveel laten schrikken.

Comment

hallo,

dan wacht je een paar dagen mischien valt het er af mischien ook niet en wordt stuk lastiger om er af te krijgen of gaat het zo verstopt zitten dat vogel zich niet meer kan ontlasten en dan wordt die heel tam hoor

tuurlijk is het zo dat je een vogel die je net hebt niet teveel stres moet bezorgen maar in dit geval heb je geen keus is mijn idee.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Ik heb het al schoon gemaakt. (koffie)Schoteltje met een laagje water op de bodem gezet. Misschien gaat tie wel drinken of zichzelf badderen haha.

Iets anders: Ik ging net met mijn hand in de kooi, en hij reageert er amper op. Ik kon de ontlasting gewoon van zijn kontje halen, hij vloog niet weg.

Ik kan hem aaien, doen wat ik wil. Maar op mijn vinger zitten doet tie nog niet. Is die gewoon nog angstig (hij is hier nu zo'n 24 uur) of moet ik aan iets anders denken?

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X