Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lukt niet om tam te maken!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lukt niet om tam te maken!

Ik heb nu al een tijde ong een maand 2 parkietjes en heb bij het begon niet echt mijn hand in die kooi gedaan eentje was en keertje per ongeluk uit de kooi ontsnapt waarom ik hem moet vangen aangezien hij niet zelf terug wou die is heel bang als ik mijn hand in de kooi doe de andere is ook bang als ik mijn hand in de kooi doe maar s'avonds als ie moe is kan ik hem gewoon zonder problemen zachtjes over zijn buikje,kopje aaien als ik mijn hand een tijdje helemaal stil in de kooi laat Blijfen ze boven ookal maak ik geen beweging en het trotsgierst lukt ook niet ookal vinden ze het lekker waneer het uit mijn hand komt of als ik het op afstand in mijn hand hou komen ze maar niet alle tips zijn welkom ik weet niet echt wat ik nu moet doen aangezien ik op het begin niet echt bezig was met het tam maken van hun

Ze gaan trouwens ook niet in bad

Comment

Hallo 111,

Volgens mij maakt het niet zoveel uit dat je de parkieten niet meteen vanaf het begin hebt tam gemaakt. Je kunt ze nog steeds tam maken, met geduld en tijd. Wel moet je er rekening mee houden dat twee vogels ook naar elkaar toe zullen trekken en doorgaans dan wat minder tam worden, in de zin van dat ze dan niet voor de volle 100% alleen naar jou toe zullen trekken.

Wat het tam maken van twee vogels helpt is om één voor één met ze te trainen, niet met beide vogels tegelijk. Eerst met de ene vogel dus en dan met de andere en geef ze allebei evenveel en even lang aandacht.
      Ik begrijp uit je bericht dat je parkietjes niet gekortwiekt zijn - dat maakt het trainen om tam te maken wel moeilijker, want de vogel kan immers wegvliegen als je met hem buiten de kooi aan de slag wil om zo dus met de vogels één voor één te trainen.
      Je kunt je vogels laten kortwieken - als je dat niet leuk vindt, bedenk dan dat kortwieken tijdelijk is, bij de eerstvolgende rui groeien er weer nieuwe veren aan. Maar dat geeft je dus wel een periode waarin je ze beter tam kunt maken.
      Lees alles over hoe tam maken, opvoeding etc etc op deze site, daar zul je veel aan hebben: www.koppiekrauw.com
      Succes en laat ons weten hoe het gaat!
      Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

O ja, over dat ze niet in bad gaan: heb je een vogelbadje in of aan de kooi hangen? Misschien duurt het even dat ze er aan moeten wennen. Ik had trouwens ook een parkiet die niet van badderen hieldt, het verschilt per vogel. Besproei ze eens met een plantenspuit! Met je mee onder de douche nemen gaat moeilijk als ze niet gekortwiekt zijn, maar als je ze wel laat kortwieken kan je dat ook doen.
        Succes!
        Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door miriam Bekijk Berichten
          O ja, over dat ze niet in bad gaan: heb je een vogelbadje in of aan de kooi hangen? Misschien duurt het even dat ze er aan moeten wennen. Ik had trouwens ook een parkiet die niet van badderen hieldt, het verschilt per vogel. Besproei ze eens met een plantenspuit! Met je mee onder de douche nemen gaat moeilijk als ze niet gekortwiekt zijn, maar als je ze wel laat kortwieken kan je dat ook doen.
          Succes!
          Bedankt voor je snelle reacite,

Ik heb dus 2 grasparkietjes maar mijn vraag was eigenlijk hoe Maak ik eerst een tam voordat ik de ander probeer zitten constant naast elkaar en in elkaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 111 Bekijk Berichten
            Bedankt voor je snelle reacite,

Ik heb dus 2 grasparkietjes maar mijn vraag was eigenlijk hoe Maak ik eerst een tam voordat ik de ander probeer zitten constant naast elkaar en in elkaar
            Die vraag heb ik dus ook al beantwoord

Miriam & Nico sigpic

Comment

hallo,

als ze bang zijn van je handen , kan je proberen met een stokje , ze laten opstappen op het stokje , ze niet aanraken met de handen , en er veel tegen praten , natuurlijk belonen met een zonnebloempitje of iets lekkers wanneer ze opstappen .
              maar zoals Miriam al zei kijk eens bij koppiekrauw , staat boordevol informatie .
              groetjes
              tel wat je hebt , niet wat je mist .

Luna , Zazou Yara Charlie

en Christel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wing lady Bekijk Berichten
                hallo,

als ze bang zijn van je handen , kan je proberen met een stokje , ze laten opstappen op het stokje , ze niet aanraken met de handen , en er veel tegen praten , natuurlijk belonen met een zonnebloempitje of iets lekkers wanneer ze opstappen .
                maar zoals Miriam al zei kijk eens bij koppiekrauw , staat boordevol informatie .
                groetjes

Ik deed het stokje heel voorzichtig in de kooi En ze waren en beetje bang ik deed alles heel langzaam en toen eentje weg vloog was en ander er zo op gaan zitten ik kon het stokje heel langzaam en beetje bewegen. na en tijdje had ik hem naast en ander stokje gezet en hij sprong eraf ik gaf hem en beetje trosgierst want verder had ik niks anders toen ik het nog en keer probeerde en tijdje later waren ze bang en wilde er niet op landen of naartoe lopen en blefen maar op de muurtjes van de kooi kleven

Comment

Heb je inmiddels al op koppiekrauw gekeken?

Met deze link kom je meteen in het hoofdstukje tam maken. http://www.koppiekrauw.com/tam%20mak...am%20maken.htm

Er zijn veel verschillende manieren om je vogel tam te maken waarvan de meeste worden besproken op deze site.

Verder ben ik benieuwd of je je parkietjes inmiddels al heb laten wieken?
                  Ik heb jaren geleden een grasparkietje gehad van een paar maanden oud. Toen ik had besloten om hem te laten wieken werd hij een stuk tammer. Hij werd afhankelijk van mij.
                  Toen zijn veertjes weer aangroeiden is hij tam gebleven en had ik er echt een heel leuk vogeltje aan.

Ik ben benieuwd of je al verdere vorderingen hebt gemaakt.

Comment

Wieken is zo zielig, en zo niet nodig om tam te maken,....
                    Weet het uit ervaring, heb 4 jonge vogels nu binnen van afgelopen seizoen.
                    1 is gewiekt, niet door mij maar ik heb haar gekocht uit medelijden.
                    2 van de vliegende zijn tammer dan haar en 1 vliegende iets schuwer, komt wel op hoofd en schouders maar stapt niet direct op. De gewiekte kan ik zo pakken ja, maar is geen keus van haar ze kan niet anders. Plus ze ploft regelmatig hard op de grond omdat ze wil vliegen...Of ze straks nog zo is als de veren weer terug zijn is de vraag...
                    Tam maken kan alleen door tijd en geduld en dan nog zullen er vogels zijn waarbij het niet lukt, dan maakt wieken of iets anders niet uit, zit het er gewoon niet in!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NickyRose Bekijk Berichten
                      Wieken is zo zielig, en zo niet nodig om tam te maken,....
                      Weet het uit ervaring, heb 4 jonge vogels nu binnen van afgelopen seizoen.
                      1 is gewiekt, niet door mij maar ik heb haar gekocht uit medelijden.
                      2 van de vliegende zijn tammer dan haar en 1 vliegende iets schuwer, komt wel op hoofd en schouders maar stapt niet direct op. De gewiekte kan ik zo pakken ja, maar is geen keus van haar ze kan niet anders. Plus ze ploft regelmatig hard op de grond omdat ze wil vliegen...Of ze straks nog zo is als de veren weer terug zijn is de vraag...
                      Tam maken kan alleen door tijd en geduld en dan nog zullen er vogels zijn waarbij het niet lukt, dan maakt wieken of iets anders niet uit, zit het er gewoon niet in!
                      Bedankt

Comment

welke parkietjes , en hoe veel procent om niet tam te worden? :P

een hele late bericht ,
                        maar hoe groot is de kans dat jou parkietje niet tam wil worden zegmaar!.
                        kan je het al zien aan het parkietje zelf als je er een gaat kopen?.
                        dus dat ie bijvoorbeeld al heel erg schuw is ofzo.
                        want ik wil graag een grasparkietje.
                        alleen weet niet welke een engelse of een australische :P
                        maar ik wil wel een leuk vogeltje wat wel tam word , en messchien woordjes gaat leren!

ook heb ik gezien dat ze kunnen voetballen met hun snaveltje !
                        te gek!!

groetjes ,

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X