Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eten......

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Eten......

O sorry hoor mensen, maar wat dat betreft ben ik echt een leek.
    (ik heb altijd kanarie's gehad ).

Ik heb een vraagje over het eten, wanneer gaat de parkiet uit zijn voerbakje eten??
    Ik strooi nu nog elke dag wat voer op de bodem van zijn hok.

En klopt het dat parkieten erg weinig water drinken??
    (heb ik nog niet gezien).

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Ik zou stoppen met eten te strooien, een aprkiet zal af en toe wat op de bodem gaan zoeken, maar als jij enkel in het voerbakje aanbiedt, dan zal hij geen keuze hebben.

Op de bodem kunnen de zaden in de uitwerpselen liggen, sneller schimmelen, en dat is gevaarlijk voor je parkieten i.v.m. infecties en ziektes.
    http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
    Papegaaienpsychologie:
    Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
    http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Parkiet achtigen drinken niet veel dus dat je dat nog niet gezien hebt is niet zo heel vreemd.
      Voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten bij wat er al staat. Stoppen met het voer op de bodem gooien, dan gaat hij vanzelf wel uit de voerbak eten. Behalve als het zo'n jonge vogel is dat hij nog niet op de stok gaat en in een hoekje op de bodem wegkruipt, dan niet. Dan zou ik hem de eerste dagen rondom in het voer zetten, maar dan wel heel vaak de kooi verschonen.

succes

Comment

Bedankt voor jullie antwoorden.

Nee het is niet z'n jonge vogel dat hij nog niet op een stok kan zitten.
        Hij is ook al niet meer bang als ik met mijn hand in de kooi kom.

Zal vanaf morgen geen voer meer op de bodem strooien, ben benieuwd wat hij gaat doen.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X