Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2grasparkieten slaap of woonkamer ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 2grasparkieten slaap of woonkamer ?

hallo iedereen.
    ik had een vraagje.
    we hadden namelijk eerst 1 parkietje in de woonkamer staan ging allemaal goed ik mocht er zelfs een 2de bij dus nieuwe kooi en een 2de parkiet erbij gekocht.
    sinds dien was het ene parkietje niet echt tam meer maarja ik heb er weer tijd ingestopt en zijn onderhand nu al aardig tam alweer ze zijn zo ver dat ze altijd buiten de kooi nog wel eens op je hand komen.
    maar nu was mijn vraag want ik de 2de parkiet kreeg heb ik ze op me kamer gezet vanwege rotzooi en het gekrijs af en toe.
    maarja beneden in de woonkamer kregen ze natuurlijk veeel meer aandacht dan dat ze op me slaapkamer staan vanwege me ouders meer beneden zitten.
    en de winter komt er alweer aan en ik vind het zielig om die beestjes boven te laten staan wat is nu slim om te doen gewoon in me slaapkamer laten staan of toch verzetten naar de woonkamer ?
    en krijg je parkieten net zo goed tam als 1 eigenlijk ?? want ik heb wel door dat het moeilijker is maar het resultaat zal het overtreffen ik bedoel met tam dat tie zoo tam is dat je door het hele huis ermee kan lopen zonder dat ze weg vliegen en dat ze automatisch op je komen zonder te lokken enzovoort.
    groetjes ik had het wel over grasparkietjes want ik zei elke keer gewoon parkietjes maar ik bedoel grasparkietjes

Hallo,

Ik zou de vogeltjes niet op je slaapkamer laten staan het is vrij stoffig en niet echt gezond om daar in te slapen denk ik. Als je ze in de slaapkamer heb staan zul je ze overdags wel mee naar beneden moeten meenemen bv op een klimboom plaats. En 2 zijn ook wel tam te kun je het beste denk ik afentoe 1tje eruit halen of teminste bij je nemen en de ander even op de klimplaats of in de kooi laten. Je schrijft dat ze op je kamer staan om dat ze lawaai maken? En dan wil je een papegaai? Dat lijkt me geen optie dan die kunnen veel meer lawaai maken. Ga eerst maar eens met je ouders om de tafel of hun jou hobby ook wel leuk vinden voorat je verder gaat uitbreiden eerst zorgen dat de parkieten het goed hebben. Zou beginnen met een speelplaats in de woonkamer plaatsen waar ze lekekr kunnen klimmen en ravotten. En alleen slapen op de slaapkamer liever een (computer kamer ofzo).
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

-

ik heb ook over na gedacht over een papegaai maar ik wacht hier mee totdat ik ouder en op mezelf woont.
      het is niet alleen vanwege het geluid hoor, ook vanwege als ze los mogen op het behang scheiten en me moeder heeft nu ongeveer een klein jaartje nieuw behang maar ik ga even in overleg met me ouders om de parkietjes beneden te gaan plaatsen ( maar we hebben wel een open keuken geeft dat problemen ? )
      ehm u zei de parkietjes af en toe naar beneden op je hand te nemen als ik het probeer en ongeveer op de trap loopt vliegen ze weg dus dat is ook niet echt een optie.
      ik heb wel een speelplaats voor ze gemaakt maar ben nog opzoek naar een boomtak ofzo om een speelboom te maken.
      bedankt voor u reactie
      groetjes

Comment

Hoi Rowin,

Als je een open keuken hebt kan dit zeker problemen geven.
        sommige pannen hebben namelijk een Teflon laag en daar komen giftige dampen vanaf waar je vogeltjes niet goed tegen kunnen, en dood aan kunnen gaan.
        is het een probleem om de vogeltje tijdens het koken even met kooi en al ergens anders neer te zetten? in de gang ofzo? totdat de kamer geventileerd is.
        weet natuurlijk niet wat voor kooi jij hebt
        een speelboom is natuurlijk altijd aan te raden, ik ben zelf ook nog opzoek naar mooie takken om zoiets te maken, lastig om mooie te vinden he

Groetjes Sabine.
        Aiko & Taro

Comment

ehm oeps zou iemand van de Mod's de twee extra berichten even willen verwijderen? sorry!
          Aiko & Taro

Comment

Op zich hoeft een open keuken geen probleem te zijn. Wij hebben dat ook en onze parkiet staat zo'n 5 meter van het gasfornuis.
            Je moet er dan alleen wel je er heel goed bewust van zijn dat er pannen met teflon zijn. Dus altijd meteen de afzuigkap aan en er goed op letten dat je pannen niet te heet laat worden.

Comment

@ kaoru je dubbele posting is verwijderd.
              M.V.G de moderator
              Diana DJ sigpic

Comment

iedereen bedankt voor jullie reactie's
                ik heb natuurlijk wel een afzuigkap er boven die altijd aangaat wanneer we koken.
                ik heb niet al te grote kooi dus makkelijk om te verplaatsen.
                maar de kooi staat ongeveer ook 5 meter weg van de keuken.
                dus kan het dan kwaadt,want zodra we gaan koken zullen we de parkietjes wel meteen terug zetten in de kooi en pas later weer vrij laten.
                mooie takken zijn heel moeilijk te vinden ik denk dat je niet echt op zoek moet zijn maar gewoon een keer toevallig tegen het lijf aan loopt.
                ik hoop wel dat ik binnenkort er 1 of 2 stuks vind heb ik weer iets te doen :P
                groetjes

Comment

Als je wat kijk op bomen hebt, kun je natuurlijk een keer het bos in gaan voor takken. Wel moet je dan goed opletten dat de takken schoon zijn, daar kan je er misschien wel 1 van een boom afknippen. Anders eens kijken waar ze bij jou in de gemeente aan het snoeien zijn. Volgens mij is het daar ook weer bijna de tijd voor toch?!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                  X