Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grasparkiet laten kortwieken ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• grasparkiet laten kortwieken ?

hallo allen.
    ik heb thuis 1 mooie regenboog grasparkiet.
    nog een jonkie van 9 a 10 weken.
    tam is ze nog niet ze zit soms wel eens op je hand maar met moeite.
    dus ik train dit nog elke dag.
    ik heb haar nu een week.
    en ging vandaag naar dierenwinkel om iets te kopen voor haar, en de verkoper vroeg of ze gewiekt was.
    ik zei nee en ze zei je kan het eventueel hier laten doen als je dat zou willen.
    ik heb veel gelezen op site's over het kortwieken en er zijn vele meningen over negatief en positief.
    nu was mijn vraag zal ik mijn grasparkietje laten kortwieken ?

ik zal dit op volgende redenen doen :
    meer vrijheid ( vanwege ze lekker kan hobbelen door kamer en in de tuin)
    word ze tam ( vooral omdat ze nu jong is )

redenen waarom ik het niet zou doen :
    ik vind het toch wel zielig
    je neemt toch iets af waar vogels gemaakt voor zijn.

wat raden jullie me aan ?
    en hebben jullie nog tips voor tam maken ?
    groetjes

Hoi

Lees dit even misschien kun je er wat mee..

http://www.juniorco.nl/index.php?opt...131&Itemid=156

Groeten Willemien en Casper
    sigpic

Comment

bedankt voor de site.
      ik las ook dat je beter kon wachten totdat ze ongeveer een half jaar oud zijn.
      maar ik had ook al bedacht dat ik het niet zou doen, en anders later.
      dus erg bedankt.
      groetjes.

Comment

Hoi

Casper was 3 jaar toen ik em pas liet kortwieken.. ik wilde er ook eigenlijk niet aan beginnen..
        Toch heb ik het gedaan omdat hij steeds zo hoog ging zitten in de kamer, en bij de kleinste beweging wegvloog..
        Een vogelkweker heeft t gedaan.. de buitenste staartpennen heeft tie niet geknipt..je ziet het ook niet dat tie geknipt is..
        Na t knippen werd hij gelijk op de grond gezet zodat hij meteen kon ondervinden hoe t was..
        Vliegen kan hij nu nog wel een beetje maar dan lager bij de grond, dus het ligt er ook aan hoeveel je afknipt..
        Ben achteraf blij dat t gebeurd is .. t is veiliger en hij komt meer bij me..
        Maar je hebt nog tijd genoeg om er over na te denken..

Groetjes Willemien
        sigpic

Comment

@ Willemien, een niet tamme rosella van 3 jaar wieken is wat anders dan een grasparkietje van 9 weken.
          @ Rowin
          Ga gewoon door met waar je mee bezig bent, het belangrijkste van het tam maken is geduld, je kunt je vogel wieken maar waarom? Zodat je minder moeite hoeft te doen voor het tam maken? Vind ik zelf niet goed, ga dus gewoon door met het trainen en over een paar weken zal hij vast wel tam zijn, probeer eens met een stukje trosgierst door de tralies te gaan, kijken ofdat hij het aanpakt. Als dat lukt kun je met je hand in de kooi terwijl je iets lekkers beet houd, de eerste paar keren zal hij waarschijnlijk schrikken, maar na een tijdje zal hij doorhebben dat er wat lekkers bij je te halen is, je moet er nu juist voor gaan anders word het alleen maar moeilijker.

Succes
          http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Hallo Robin..

Had ik dan gezegt dat dat anders is ?
            De één heeft voordeel bij het kortwieken en de ander niet.. de één raad t aan de ander niet..
            Bij mij heeft t geholpen dus mag ik dat rustig melden, daar is dit forum voor..Wat jij vind .. vind een ander niet...

Groeten Willemien
            sigpic

Comment

ik maak zo in zo me parkiet eerst tam voordat ik hem ZOU gaan kortwieken.
              ik ben al druk met trainen.
              inmiddels eet ze wel trosgierst al ik het haar aanbied ( wel voorzichtig )
              maar zodra ik het op me hand ligt doet ze er niets mee.
              ik denk dat ik nu gewoon haar het nog meerdere keren aan gaat bieden totdat ze het makkelijk eet.
              als dat gelukt is wilt ze misschien dan wel uit me hand eten.
              ze heeft ooit wel een 3 x ofzo op me hand gestaan, hoe weet ik ook niet.
              maar het is wel gebeurd hihi.
              maar ik denk dat ik het haar net zo lang moet aan bieden totdat het makkelijk gaat en dan de volgende stap of heb ik het hier verkeerd ?
              groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willemien Bekijk Berichten
                Hallo Robin..

Had ik dan gezegt dat dat anders is ?
                De één heeft voordeel bij het kortwieken en de ander niet.. de één raad t aan de ander niet..
                Bij mij heeft t geholpen dus mag ik dat rustig melden, daar is dit forum voor..Wat jij vind .. vind een ander niet...

Groeten Willemien
                Ik vind het zonde om een vogel die nog makkelijk tam te maken is te wieken, een rosella van 3 jaar wieken is een heel ander verhaal, ik zeg niet dat ik het stom vind maar ik krijg het gevoel dat het gewoon puur gemakzucht van de eigenaar is. Wie word er uiteindelijk blijer van? De gehandicapte vogel niet denk ik..

Comment

geen ruzie plzz

Comment

Hoi Rowan,

Je bent goed bezig hoor met je grasparkiet..ga gewoon door met je training dan komt t wel goed, en ja stap voor stap van 1 naar 2 ..... geduld is een must..

En nee Robin ik ben niet gemakzuchtig..ik heb eerst hier om advies gevraagd en het heeft nog meer als een jaar geduurd voordat ik Casper liet kortwieken..omdat ik het eigenlijk ook niet wilde..
                    En ja ik weet zeker dat Casper beter in zijn vel zit dan voorheen.. hij kan nog steeds vliegen trouwens alleen niet zo hoog meer..
                    Zie je het dan op t plaatje bij mijn berichten dat tie geknipt is volgens mij niet.. ??
                    Toen ik hier om advies vroeg toendertijd was het merendeel VOOR kortwieken..er zitten hier mensen met veel kennis van vogels dus ja wat ga je dan doen hé ??

Groeten Willemien
                    sigpic

Comment

ik heet rowin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willemien Bekijk Berichten
                        Hoi Rowan,

Je bent goed bezig hoor met je grasparkiet..ga gewoon door met je training dan komt t wel goed, en ja stap voor stap van 1 naar 2 ..... geduld is een must..

En nee Robin ik ben niet gemakzuchtig..ik heb eerst hier om advies gevraagd en het heeft nog meer als een jaar geduurd voordat ik Casper liet kortwieken..omdat ik het eigenlijk ook niet wilde..
                        En ja ik weet zeker dat Casper beter in zijn vel zit dan voorheen.. hij kan nog steeds vliegen trouwens alleen niet zo hoog meer..
                        Zie je het dan op t plaatje bij mijn berichten dat tie geknipt is volgens mij niet.. ??
                        Toen ik hier om advies vroeg toendertijd was het merendeel VOOR kortwieken..er zitten hier mensen met veel kennis van vogels dus ja wat ga je dan doen hé ??

Groeten Willemien
                        Nou zeg ik voor de laatste keer dat ik het over de grasparkiet heb en niet over de rosella, ik heb nooit gezegd dat ik het er niet mee eens ben dat de rosella is gewiekt, dat heb ik alleen maar over de grasparkiet gezet. Hoop dat het doordringt.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X