Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eivoer en Trosgierst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• eivoer en Trosgierst

ik heb een vraagje
    ik geef mijn parkieten elke dag eivoer en er hangt ook altijd trosgierst in de voliere, ze krijgen ook elke dag fruit en sla.
    het gaat om bergparkieten barraband en halsband.
    nu mijn vraag is mijn parkieten zijn gek op eivoer en op trosgierst maar dan eten ze zaad niet zo veel...

wat doe ik doen ?? help mij

Eivoer, groenten en fruit zijn niks mis mee, een goed gevarieerd dieet maak je zo. Maar trosgierst is echt meer een traktatie, het is erg vet en ongezond. Natuurlijk eten ze die graag, maar dan krijgen ze te veel vet en veel te weinig voedingsstoffen binnen.
    Mijn advies is dus om dat maar af en toe te geven, zeg bv 1 keer in de week.

Verder kun je er ook over nadenken om je zaadvoer te vervangen door pellets, dat is nog gezonder en zo krijgen ze al bij kleine hoeveelheden toch alle voedingsstoffen binnen die ze nodig hebben. Zeker als ze ook veel groente en fruit eten krijg je snel een calciumtekort, en met pellets vang je dat een beetje op. (Waarmee ik dus niet zeg dat groente en fruit slecht zijn hè!)
    Nikki
    Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

dankjewel voor de reactie
      ok dan haal ik de trosgierst weg
      maar van waar ken jij best pellets kopen ?
      winkel die bij ons is hebben ze dat niet.

Comment

Eeuhm dat ligt er een beetje aan welke pellets je wilt gaan geven maar in papegaaienspeciaalzaken hebben ze het altijd wel en je kunt het ook heel makkelijk via internet bestellen en lekker makkelijk bij je thuis laten brengen.
        Voorbeelden van bedrijven die zulke webshops hebben zijn bijvoorbeeld: Avonturia de vogelkelder, Lorreco en Dieca. (Zijn er nog veel meer hoor )
        Nikki
        Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

ik weet niet welke best is voor mijn parkieten
          help mij beetje
          ik wil alleen beste voor mijn parkieten

Comment

Dat is een goede zaak dat je dat wilt

Uit onderzoeken blijkt dat Harrisons de beste is, maar die is ook onbetaalbaar duur (ong. 34 euro per kilo). Ik ben sinds een aantal maanden overgestapt van Harrisons naar nutribird, die bevat ook alle noodzakelijke voedingsstoffen en is een stuk goedkoper (ong. 7 euro per kilo!). Zupreem heb ik ook wel eens gebruikt en die vonden ze erg lekker, maar bij mij hadden ze een voorkeur voor bepaalde kleurtjes uit dat voer waardoor ik altijd de helft onderin de kooi en boom vond. (Zupreem kost ong. 14 euro per kilo.)

Wat voor halsbanden heb je? Mijn halsbandparkiet Elmo is helaas vorig jaar overleden, maar ik heb nog steeds een groot zwak voor ze

Nog meer vragen? Kom maar op haha!
            Nikki
            Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

haha sorry dat ik zoveel vraag
              maar ik vind beter vragen dan fouten maken.
              dus volgens u nutribird is goed en gezond. ik ga morgen naar de dierenwinkel om te vragen of ze dat hebben.
              ik heb blauwe halsband ( het zijn jong vogels van deze jaar )

op dit moment ik heb ze allemaal in een groot voliere maar over paar weken komt er een nieuw voliere bij .

kan ik hun in winter niet in een voliere zetten dan kunnen ze elkaar lekker warm houden ??? of toch moet apart

Comment

is dat die wat u bedoeld ???
                http://www.huisdierplein.nl/vogel/dr..._C833_P700973/

Comment

Dat klopt, vragen vooraf is altijd beter dan problemen achteraf! Probeer het maar eens met nutribird, mocht het overzetten problemen opleveren dan hoor ik het wel.
                  Ik ben trouwens nog lang geen u hoor, ben zelf ook nog jong gelukkig haha!

Over volières buiten en winterhardheid kan ik je niks vertellen, ik heb alleen vogels binnen... Maar ik neem aan dat je een soort binnenverblijfje erin zult moeten maken.

Groetjes José
                  Nikki
                  Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

Ik gebruik zelf deze http://www.huisdierplein.nl/vogel/dr..._C833_P702075/ maar die andere zal denk ik ook goed zijn. Deze heeft verschillende brokjes met verschillende tropical smaken, die jij stuurde is 1 soort maar lijkt me niet slechter.
                    Nikki
                    Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

hallo
                      ik weet zelf niet ik zag alleen de plaatjes op de verpakking dus ik dacht deze zal voor de parkieten zijn.
                      maar nutribird P15 is dat niet echt voor papegaaien ??
                      want ik heb bergparkieten, barraband en halsband.

Comment

Mijn halsbandparkiet at ook de tropical P15 en kreeg daar zichtbaar mooiere glanzende veren van. Het grootste verschil zit hem in de maat van de brokken, halsbanden kunnen makkelijk dezelfde eten als papegaaien.

Maar je kunt ook tropical G14 pakken, dat is de tropical smaak speciaal op maat voor grote parkieten. Die lijkt me voor jou het beste! Die hebben ze ook op de site waar jij net op zat. Original is ook niks mis mee, maar hier vinden ze de tropical lekkerder.

(C15 is echt te klein)
                        Nikki
                        Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

ja is goed
                          dan ga ik een pakje g14 bestelen
                          dus dan hoef ik de zaad niet voeren of heel soms ??

Comment

Ik geef het zelf af en toe omdat ze het zo lekker vinden, maar in principe hoeft dat dan inderdaad niet meer. Je loopt risico dat ze de pellets niet eten en wachten op het zaadvoer als ze dat lekkerder vinden, maar het kan ook prima goed gaan zoals bij mijn gaaien.
                            Nikki
                            Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Comment

ok ik hoop het
                              ik heb nu besteld die zal in paar dagen binnen zijn
                              heel erg bedankt voor u hulp
                              ik heb vandaag weer wat geleerd
                              ik zal straks wat foto's van mijn parkieten op zetten

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X