Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe wilgen takken te geven aan onze valk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe wilgen takken te geven aan onze valk

Hallo Allemaal,
    Ff een vraagje. Hoe kan ik het beste omgaan met het geven van wilgentakken aan onze valk. Ik las ergens geef ze verse wilgetakken. Ook lees ik laat het drogen of eerst invriezen. Wat voor soort wilg kan ik dan geven?
    Ik heb een stukje knotwilg geknipt en in de kooi gehangen. Ik lees dat treur wilg enorm giftig kan zijn. lijkt me wat gek, gezien het familie is van een knot wilg lijkt me. Maar goed ik kan het ook mis hebben natuurlijk..

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor de reacties.
    Groet Liek

je hebt het goed gedaan hoor,let er wel op dat je ergens takken haalt waar niet zo veel of geen verkeer rijdt
    idd treurwilg niet

Comment

De treurwilg heeft de eigenschap om bepaalde gifstofen goed op te nemen, precies moet je ff goed zoeken. De treurwilg moet dan dus wel in een gebied staan waar dat gif in de grond zit. Zo niet, is de treurwilg ook geen probleem. Maar omdat je overal knotwilgen kunt vinden, is het natuurlijk dom om het uit te proberen. Dus neem je het zekere, voor het onzekere..

Comment

en ik zou het niet laten uitdrogen, in de sappen zit veel goeds. Plus dat ik het idee heb dat ze liever vers, als droog hebben..

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X