Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Harrison Birdfood voor 4 jarige grasparkiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Welke Harrison Birdfood voor 4 jarige grasparkiet

Goedemiddag allemaal,
    Ik heb een vraag over mijn 4 jarige grasparkiet. Ik heb mijn grasparkieten op aanraden van een dierenarts jaren geleden Harrison Birdfood, High potency superfine pellets laten eten in plaats van gewoon zaad wat ik toen gaf.

Inmiddels ben ik 4 vogels verder en nu raadde de dame in de dierenwinkel mij aan om over te schakelen naar de Adult pellets omdat er teveel proteïne in de High Potency superfine pellets zit wat vogels dik maakt als ze niet jong of ziek zijn.

Wat is wijsheid in deze? Mijn vogels hebben het altijd goed gedaan op de High Potency super fine, geen was te dik en allemaal inclusief deze, zeer actief. Ze vliegen los door de kamer van 's morgen tot 's avonds en zijn dus niet gewiekt.

Ik zag wel dat de pellets voor adults iets duurder zijn dan de pellets die ik nu geef dus dat zou voor haar een argument kunnen zijn om de andere te verkopen.

Wie heeft hier ervaring mee en moet ik mijn grasparkiet nu overzetten naar de adult pellets of het zo laten?

Alleen al het feit dat een dierenarts Harrison aanraad voor een grasparkiet blijkt dus echt dat deze dierenarts geen verstand heeft van voeding en uitsluitend met zijn eigen portemonnee bezig is.
    De grasparkiet is nu juist een vogel die het meer dan uitstekend doet op zaad en af en toe een stukje fruit wat ook nog eens veel beter is voor zijn krop en ingewanden.
    En het is ook nog eens stukken goedkoper dan pellets.
    En nu het gras weer gaat groeien af en toe wat gras met zaad erin geven.

Comment

Wie heeft hier ervaring mee en moet ik mijn grasparkiet nu overzetten naar de adult pellets of het zo laten?

Ik heb hier een ervaring mee laat ik dat voor op stellen.

Mijn vraag naar u is, waarom zou je wat veranderen als het geen u nu doet bevalt en de vogels zich er zo als u zegt goed bij voelen?

Mijn advies in deze is dan ook lekker doorgaan zoals u bezig bent, u bent tevreden de vogels zijn tevreden alleen verkoper niet want die wilde u iets anders verkopen als dat u gebruikt.( en tevreden gebruikt)
      ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Aadje en meneer Dijkkamp bedankt voor jullie reacties.

Ik vind het wel een bevestiging van wat ik al dacht. De grasparkiet is blij, actief en eindelijk tam en welwillend dus ik heb het idee dat het allemaal prima gaat.
        Ik ga voorlopig maar geen switch maken van voer. Ik laat het maar zo. Mocht deze vogel er niet meer zijn in de toekomst dan wil ik zeker wat groters en dan kan ik me weer in voeding verdiepen.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X