Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Krijsende Bonte Boer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Krijsende Bonte Boer

Hallo

Sinds een goede twee weken is onze Bonte Boer Chico beginnen krijsen. We hebben geen idee waarom en we doen ons best om er niet op te reageren, maar dit kan soms moeilijk zijn. Vooral aangezien we met 3 zijn thuis en niet iedereen is even geduldig of even doof voor het gekrijs.
    Ik heb ergens gelezen over een Bonte Boer die krijste omdat hij verliefd was op zen baasje en aandacht wou. Mij lijkt dit nog een geloofwaardige reden voor zen gekrijs want telkens wanneer ons mama met hem bezig is, geeft hij voedsel, laat zijn vleugeltjes wat hangen. Ik heb persoonlijk een hechte band met mijn grijze roodstaart van 16. Die doet net hetzelfde bij mij maar hij schreeuwt nooit om aandacht. Onze Bonte Boer is nu 8 jaar en we hebben hem sinds zijn geboorte.
    We hebben hem zelfs nog vastgehad toen het nog een kaal lelijk ding was
    Hij is altijd meer een schreeuwer geweest en schreeuwde wel eens uit frustratie of als hij boos was maar nu is het extreem. Is het mogelijk dat hij seksueel gefrustreerd is? Dat hij ons mama aanziet als zijn partner? Is het bijvoorbeeld aan te raden om een partner voor hem te zoeken?

Als er iemand is die iets gelijkaardigs heeft meegemaakt of van een oplossing weet
    laat maat iets weten.

mvg
    Chelsy

Hallo,

ik heb 2 bonte boertjes van 2 jaar oud en zijn pop en man.... schreeuwen zelden en hebben seksuele gevoelens naar elkaar en het mannetje soms naar mij (wat ik zoveel mogelijk probeer te negeren)

ik durf niet echt te zeggen waar het aan zou kunnen liggen...
    Jullie hebben hem al 8 jaar dus jou zou zeggen dat je hem door en door kent.
    aandacht tekort zou het denk ik niet zijn als er altijd wel iemand thuis is.
    misschien heeft hij het schreeuwen aangeleerd bij een situatie dat hij schreeuwde en dat er dan gereageerd is en zich daar behoorlijk aan vast heeft geklampt waardoor hij het gedrag steeds herhaalt?

ik noem maar iets op hoor.

succes in ieder geval.

gr. Marcel
    Denzo Chica

Comment

We hebben hem sinds zijn geboorte dus ja we kennen hem inderdaad door en door.
      Daarom ook dat zijn plotse constante gekrijs voor ons wat vreemd is. Ik heb al vaak veel opgezocht over papegaaiengedrag om meer over onze beestjes te weten te komen, dus ik weet dat een papegaai aandacht geven bij slecht gedrag alles behalve aan te raden is.
      Dit heb ik altijd al op mijn grijze roodstaart toegepast. Als hij mega luide geluide begint te make negeer ik hem volledig en als hij mijn naam zegt krijgt hij de volle aandacht.
      We hebben wel een maand of twee geleden hun kooien verzet. We dachten dat het misschien daaraan lag wat mij wel zou verbazen want we zijn al 4 keer verhuist sinds we de papegaaien hebben en ze hebben meestal bijna elke kamer al weleens gezien.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X