Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

raar gedrag gevolgd door bijten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• raar gedrag gevolgd door bijten?

Hallo allemaal!
    Ik heb sinds kort een jonge bonte boertje genaamd Remix. Mijn eerste papegaai, maar soms begrijp ik hem/haar niet helemaal. Soms is die heel lief en wil alleen maar op me schouder zitten. Maar dat probeer ik af te leren. Alleen op me schouder als ik dat wil. Maar ze blijft volhouden. Ook vind ik het moeilijk om haar aan de Aviator harnas te laten wennen. ze blijft er maar in bijten en over haar kopje halen en weer af doen gaat wel al beter.
    Ik vroeg me af wanneer ik haar mee kan nemen onder de douche? Ook vroeg ik me af wat dit voor gedrag is: http://www.youtube.com/watch?v=3ZSBf...ature=youtu.be Excusses voor mijn slechte zang maar dacht dat ze anders zou stoppen als ik niet meer zou zingen. Betekend dit dat ze blij is of boos? ook maakt ze dan een soort van snelle hijgende geluid? doet ze wel vaker maar wat is dat. Ze was ook snel maar zacht naar me gezicht aan het happen en probeerde ook me oog te pakken. Miss vind ze me zangkunsten toch niet zo leuk. HAHA..
    Graag tips van wat dit nou inhoud. Probeerde overal zulk gedrag te vinden maar lukte niet
    Alvast bedankt
    P.S. ze mag iedereen behalve me moeder. Ook is mijn moeder een beetje doof. Betekend dat dat ze niet van luid gepraat houd? Of mag ze mijn moeder gewoon niet om wie ze is?

Remix is verliefd op jou. Heel leuk om dit te zien, maar jij bent geen partner voor hem.
    lees hier op dit forum maar eens hier hier mee om te gaan
    Je zangtalent is inderdaad niet zo geschikt voor x factor, maar Remix vindt het leuk.

wel een prachtige vogel trouwens.

Ben heel benieuwd hoe je dit gaat oplossen, laat van je horen
    groetjes Ria

Comment

Dankjewel voor de uitleg. Nu weer ik in ieder geval wat dat gedrag inhoud haha. Maar hoe moet ik dat dan corrigeren? Alsnog bedankt. Nu weet ik in iedergeval dat hij het wel leuk vind.

Comment

Inderdaad broeds gedrag. Zodra ze dit vertoont, direct van je afzetten, op haar speelplaats of zo en verder je ding doen. Als je dit toelaat volgt er zo goed als zeker probleemgedrag door frustratie. Als ik mijn vogels een kroel geef of praat met ze en ze vertonen dit gedrag, dan zet ik ze op hun speelplek en als ze daar al zitten, draai ik me om en loop ik weg. Het is wel een poepie zeg.

Comment

Aan de oogjes te zien in dit nog een heel jonkie?

Comment

nog even wat verdere informatie over broedsgedrag, Remix is nog erg jong en zal nog niet precies weten wat partner gedrag is. het is dus zaak dat je consequent dit gedrag afkeurt.
            er is een site http://www.koppiekrauw.com/tips/wete...en-opgeven.htm, waar je leest hoe je hier mee om kan gaan.

Ik heb begrepen dat je de opleiding dierverzorging hebt gedaan, wordt hier geen aandacht aan geschonken? Misschien een idee voor de opleidingsinstituut.

Groetjes Ria

Comment

Als dit dus inderdaad een jong vogeltje is kan het om aandacht vragen zijn.
              Kitty deed in het begin ook zo schooierig, zo noem ik dat gedrag maar
              En die stopte ik dan lekker onder mijn vest en vond ze heerlijk.

De jongen in de voliere deden ook zo en dan kregen ze eten van de ouders of werd er werd even geknuffeld.hahaha of ze werden naar de voerbak gedirigeerd, zo leuk om te zien

oooh en Kitty ging al vrij snel lekker douchen.

Comment

Dankt!

Remix is inderdaad nog heel jong, 11 weekjes. Met mijn opleiding hebben we het wel over gedrag gehad maar niet veel over papegaaien. We hadden wel het baltsgedrag van vogels geZien maar dat waren hele andere soorten. Wel allemaal bedankt voor de tips! Remix begint steeds liever te worden haha. Weet iemand wel hoe ze beter met mijn moeder om kan gaan. Grommen doet ze al minder tegen me moeder maar zit wel steeds boos met haar bekkie open. Iedereen mag aan haar zitten en met haar kroelen. Ik snap het niet helemaal.
                Verder begint ze tenminste steeds meer te spelen en vind het helemaal leuk om met me te brabbelen. Okal komt er nog steeds geen zinnig woord uit. Haha. Ik ben dolblij met me vogeltje en kan niet wachten om haar lekker overal mee naartoe te nemen in de zomer.

Comment

Ik dacht al te zien dat dit een jonkie was. Kitty deed precies zo hoor, vooral s'morgens als ze net wakker was.
                  Dan gaf ik haar gewoon wat uit haar voerbak en zette haar erop en dan ging ze wel eten.
                  Deed ze het op andere tijden deed ik haar onder mijn vest en aaide haar ruggetje zo kon ze wel een half uur zitten
                  (onder moeders vleugels)

Cees hier is een mannetje en die is 4 en zijn hormonen begonnen een half jaar geleden op te spelen en op dit moment is het heeeel erg.
                  Hij wil een nestje maken met Bert

Met iemand niet mogen heb ik geen ervaring mee.

Comment

update

Even een korte update over Remix. Het gaat heel goed en ze luistert braaf. Schreeuwt niet meer zo lang s'ochtends en is gewoon een geweldig vogeltje. Ik las ergens dat deze vogeltjes pas rond de leeftijd van 7 maanden geluiden gaan immiteren maar ze maakt al kleine kus geluidjes en nu is ze al een grote smakkerd aan het oefenen. Dat gaat snel! Me lieve poes Milou is doodsbang voor Remix. Wat ik liever heb dan dat ze haar als speeltje gaat zien. Ik ben dolblij met mijn aanwinst en vind het gebrabbel en gefluit heerlijk om me heen te hebben.
                    Gr.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X