Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Piepende bonte boertje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Piepende bonte boertje

Hallo mensen,

Wellicht zijn vele van jullie op vakantie maar dan nog even een vraagje. Misschien is er alsnog iemand die het leest nietwaar.
    Mijn bonte boertje Kiwi van nu zo'n 13 weken piept heel veel.
    Steeds een 'Piep,piep' of 3x achter elkaar. Maakt niet uit of ze eet, speelt of bij me zit. Als ze bij me zit dan piep-pietpt, de dame ook steeds in mijn oor maar heb geen idee waarom ze dat doet. Als ik dan tegen haar praat gaat het hoofdje in haar nek, alsof ze om eten roept terwijl madam heel goed zelf kan eten en ook zeker alles probeert en al veel lekker vind.

Weten jullie wat dit gedrag betekend?
    Doe ik iets verkeerd?

Hartelijke groet en voor degene die op vakantie zijn..fijne vakantie!

Renate Jong
    Soms gaat het net even anders dan je zou willen..
    Dus een andere sitenaam maar wel dezelfde dame

http://www.christinapriesman.nl

ik heb 2 jonge caiques waarvan 1 dat ook nog steeds doet
    dat is nog baby gedrag
    gaat vanzelf over

Comment

Bedankt voor je reactie!

Waarschijnlijk dus het 'piepen om aandacht' gedrag?
      Gaat dus vanzelf over zodra ze wat andere geluiden kan maken?
      Wanneer is dat eigenlijk? Weet jij dat, wanneer ze wat gaat fluiten ed?

Hartelijke groet,
      Renate Jong

Comment

Ik probeer te bedenken aan het geluid wat je omschrijft wat Kiwi ermee zou bedoelen.
        Het kan ook het typische "babygeluid" zijn wat Kiwi maakt, of het geluid wat ze maken omdat ze bedelen voor eten (ook als ze met iets heel anders zijn als eten kunnen ze dit geluid maken).
        Zoals je omschrijf dat het hoofdje in haar nek gaat, doet mij erg denken aan het "bededelen" idd.

Ik denk niet zozeer dat je wat verkeerd doet hoor, maar dat het bij de leeftijd hoort.
        Gewoon laten gaan, niet stimuleren/op in gaan... waait vanzelf weer over. ;-)

Succes met Kiwi, vele op vakantie, maar jij genieten van je kleine dametje, ook heel leuk! ;-)
        Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
        http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

Comment

die van mij zijn van mei en de niet piepert gaat nu kus geluidjes maken

Comment

Onze Santi van 10 weken doet dat ook en voornamelijk als ze bij mij zit. Ze piept dan in mijn oor en als ik mijn hoofd dan iets draai doet ze haar hoofd naar achteren en haar snavel open als ik dan iets zeg dan zit ze zowat met haar snavel in mijn mond. Ze eet verder ook goed en komt naar mijn idee ook niks tekort.

Comment

Hoi

Het is bij ons al weer een tijdje geleden dat ons popje Rosy die geluidjes maakte, ze is nu 3 jaar, dit heeft ze enige tijd vol gehouden, het is baby bedel gedrag, wij gaven destijds biologische olvarit fruit/pap bij, het gedrag hield vanzelf op na enkele weken zo rond de tijd dat ze 16 weken was, Jake het mannetje heeft dit nooit gedaan, Rosy is wel een echte knuffelkip gebleven en Jake houdt meer van stoeien en slopen. Ik zou gewoon wat bijvoeren, ze zijn voordat je het weet lekker aan het puberen en dan denk je nog eens met plezier terug naar die baby tijd.

Mvg. Julia
              Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

ik heb niks toe te voegen ^^ leuk he die kleintjes vind die piepjes altijd zo schattig
                Denzo Chica

Comment

mijn agatje piept ook regelmatig hij is nu 8 weken

ja en idd schattig hé
                  Letty Percy &Tweety

Comment

Het piepen is idd heul schattig.
                    Kiwi doet dat nu al vele malen minder, alleen als ze even bij me komt zitten dan wil ze het soms nog wel eens doen.
                    Ze maakt steeds meer andere geluiden iig, heerlijk beestje, ben erg blij met haar!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X