Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

In bad gaan.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• In bad gaan.

Heb en vraagje over hoe anderen dit aanpakken.

Mijn BBtje is nu 3 jaar en zo nu en dan heeft ze de behoefte om zich te wassen. Dit doet ze soms met de waterbak waar het drinkwater inzit en soms doet ze het als ik op het werk ben. Dat vind ik soms niet handig omdat ze anders geen water meer over heeft om nog te drinken. 1 keer per week neem ik haar sowieso met mij (of zus) in de douche alleen dat kan niet altijd door mijn reumatische aandoening. Ook heb ik een badje voor haar gekocht, maar daar durft ze niet in.

Nu zie ik wel eens papegaaien die onder de kraan badderen, maar ook dat durft ze niet. Nu heb ik het één en ander al geprobeerd, maar heeft iemand ideeën hoe ik dit het beste aan kan pakken. Iemand zei dat ik de kraan zelf moet laten ontdekken, zeg maar aanzetten, weglopen en kijken wat ze er mee doet, maar is dit wel verstandig?

veel vogels vinden sproeien met de plantenspuit op vernevel stand ook helemaal geweldig,hier wel in ieder geval

Comment

Onze Storm (BB) doucht ook onder de kraan in de keuken. We zetten de kraan dan op een klein straaltje open en draaien 'm zo dat het net in de gootsteen komt, zodat hij op het randje kan blijven zitten en vanaf daar steekt hij dan zijn kop onder de kraan

Hij doucht het liefst zonder toeschouwers. We gaan dan wel steeds even kijken, als hij er klaar mee is dan loopt hij er zelf vandaan.

Comment

Ik leg een baksteen in de wasbak voordat ik zelf ga douchen met de stop er in. Helemaal vol tot de overloop staat ie boven de baksteen tot zn enkels in het water en de rest doet ie dan zelf wel. Leg zn favoriete speeltjes er in of bij, dat hielp bij mij. In het begin en als het warm is gebruik ik ook de plantenspuit. Wel in de nevelstand, de andere stand heeft ie een hekel aan en die gebruik ik dan ook als artillerie als ie iets doet wat ik niet wil.

Comment

Je zou twee waterbakken in de kooi kunnen hangen de een wat hoger als de ander zodat er altijd een bakje vers water Is.

Probeer je vogel nooit te dwingen om in een bad te gaan. Als de vogel wel mee durft naar de keuken zet hem op de aanrecht en laat de kraan zachtjes lopen langs de rand van de wasbak. Leg een van zijn favoriete speeltjes op de aanrecht zodat hij wat kan spelen. En dit als positief ervaard.

Je kan zelf met je hand ondertussen een beetje met het water spetteren het wil wel eens zo zijn dat als ze water gespetter horen dit stimuleert en ze uit nieiwsschierigheid komen kijken.

Ook kun je voorzichtig het water van de kraan richting je vogel spetteren en kijken hoe hij reageerd als hij het water voeld. Doe dit wel voorzichtig en niet te hard of te snel bewegen want dit kan de vogel afschrikken.

Mijn zonparkiet durft ook niet onder de kraan, maar mijn aga Is er bijna niet onder vandaan te krijgen. Zet ik echter een bakje water op de aanrecht en ik spetter daar mijn vingers een beetje in dan springt mijn zonparkiet er direct in.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

mijn bonte boer gaat bijna elke dag mee onder de douche.
            in het begin was het wel wennen voor hem,hij was de eerste paar keer een beetje onrustig.
            maar nu zet ik hem op het plankje waar de badschuim op staat en hij laat het allemaal maar gebeuren.
            ik zie dat ie er nu van geniet.
            dan hou ik me hand boven hem en laat het water op me hand lopen en dan op hem.
            nooit de straal direct op hem zetten dat vinden ze niet prettig.
            je kan ook van die douche stangen kopen speciaal voor papegaaien,daar kan je m opzetten en dan kan ie gewoon elke dag mee douchen.

Comment

Ik neem ook mijn bboeren onder de douche op een stokje zelf gemaakt...
              Bij mij laat ik ze de eerste 5 min op de stok zitten en laten wennen aan de vochtigheid van de douche.
              na die 5 minuten weten ze dat ze een paar seconden de volle straal krijgen wat ze beide heerlijk vinden. Als ik ze terug wil zetten blijven ze op mijn vinger zitten omdat ze meer willen.
              het is maar net waar je je vogel aan laat wennen. Ik ben begonnen met de vogels gewoon op de stok in de douche te houden en dan ze nat laten worden door opspattend water

succes met hoe jij je vogel wil douchen.
              Denk er wel om dat het water niet volledig de neus in komt. Als ze af en toe een niesje geven is dat niet erg. Maar denk er goed om dat je ze verzuipen natuurlijk 😆
              Denzo Chica

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X