Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kan een bonte boer samen met een amazone in een kooi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• kan een bonte boer samen met een amazone in een kooi

Ik wil graag een 2de papagaai maar heb maar ruimte voor 1 kooi. Nu kan ik in mijn omgeving een bonte boer krijgen maar ik heb gekeken en ik vindt het grote verschil qua grote met mijn Amazone zo groot. Kunnen deze papagaaien wel bij elkaar in een kooi is dus mijn vraag. Graag een reactie van mensen die deze soorten ook hebben

Ik heb geen bonte boer maar wel veel ervaring met amazones.
    Zelf zou ik ze niet zomaar direct bij elkaar zetten, alleen wanneer ze het
    heel goed met elkaar kunnen vinden kan je dit na verloop van tijd doen.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ik zou het niet doen!

ik heb zelf een amazone geadopteerd, en heb twee bonte boertjes, maar ik hou ze wel uit elkaar! Hoewel ze allemaal heel lief zijn vind ik het verschil gewoon te groot better safe then sorry

Comment

amazone samen met Bonte Boer

Oorspronkelijk geplaatst door Lincee Bekijk Berichten
        Ik zou het niet doen!

ik heb zelf een amazone geadopteerd, en heb twee bonte boertjes, maar ik hou ze wel uit elkaar! Hoewel ze allemaal heel lief zijn vind ik het verschil gewoon te groot better safe then sorry
        Dank je voor het bericht. Ik vond het verschil inderdaad erg groot dus heb het ook niet gedaan.

Comment

MAAR.. Er zijn nog zat Amazones die een liefdevol huis zoeken sowieso zou ik nooit een papegaai willen houden, ik heb dan toch altijd het idee dat ze iets missen, al besteed je er nog zoveel tijd aan!

Comment

Ik heb een geelvoorhoofdamazone en een bonte boer met een leeftijdsverschil van 9 maand. Ze hebben elk hun eigen kooi, die weliswaar vlak tegen mekaar staan. Ze zitten wel samen op de boom maar als er eens onenigheid is, dan kunnen ze makkelijk "vluchten". 90% van de tijd gaat het uitstekend tussen hun beiden, maar af en toe is er toch eens gehakketak. Ze samen in 1 kooi zetten zou ik niet doen, daarvoor zijn boertjes tè vinnig en amazonesnavels te groot. Trouwens, in ons kleine gezin is de boer de baas... of dat denkt ze toch :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aggie Bekijk Berichten
              Ik heb een geelvoorhoofdamazone en een bonte boer met een leeftijdsverschil van 9 maand. Ze hebben elk hun eigen kooi, die weliswaar vlak tegen mekaar staan. Ze zitten wel samen op de boom maar als er eens onenigheid is, dan kunnen ze makkelijk "vluchten". 90% van de tijd gaat het uitstekend tussen hun beiden, maar af en toe is er toch eens gehakketak. Ze samen in 1 kooi zetten zou ik niet doen, daarvoor zijn boertjes tè vinnig en amazonesnavels te groot. Trouwens, in ons kleine gezin is de boer de baas... of dat denkt ze toch :-)
              Inherent aan de Senegal papegaai (ik heb een hekel aan de term bont boer) de mijne denkt namelijk ook dat ze de baas is! Bij onze snackbar laten ze zelfs alles vallen om een milkshake te maken als Madame binnen komt

Comment

Drinkt jou senegal milkshakes dan? Of lees ik het verkeerd?
                Denzo Chica

Comment

Klopt

geen hele bekers hoor dat is niet gezond, maar zo afentoe een snaveltje vol vind ze wel lekker ja

Comment

Sorry, maar ik vond het een beetje gek. Ook omdat melk al niet gezond is voor mensen. Laat staan voor papegaaien...
                    Denzo Chica

Comment

Over slecht valt te discusseren

zoals ik al zei, geen hele bekers maar af en toe een snaveltje. Ik denk niet dat ze erger af is dan een wilde papegaai op dat gebied.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                      X