Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonte Boer kruipt en zakt door zijn poten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bonte Boer kruipt en zakt door zijn poten

Hallo allemaal,

Een man van 1 van mijn koppels bb's zakt door zijn poten en kruipt alleen nog maar over de bodem van de kooi.
    Soms kan hij nog met heel veel moeite op een stok komen door te klimmen via het gaas.

Wat is er gebeurd...

Voor 4 weken geleden ontdekte ik dat 1 nageltje naar achteren klem zat tussen de ring.
    Omdat het niet lukte om het teentje er voorzichtig onderuit te halen heb ik besloten de ring eraf te knippen.
    Ik weet echter niet hoe lang dit teentje zo naar achteren heeft gezeten, maar een paar weken ervoor zaten ze nog gewoon samen op de stok.
    Als ik de vogel uit de kooi haal, dan kan hij nog prima om mijn vinger klemmen met beide poten, maar hij heeft dus geen kracht om recht op zijn poten te staan.
    Ik betwijfel of dit iets met de ring te maken heeft gehad. Er zijn genoeg vogels die met een teentje minder nog alles kunnen doen.
    Ik herken echter dit verschijnsel niet, dus wie heeft er tips.. ?

Groet,
    Ariƫn
    Bocky Wocky in Papegaaienland
    Gisteren is geschiedenis. Morgen is een mysterie. Vandaag is een cadeau

Ik zou er toch even na laten kijken door een vogelarts, klinkt toch niet echt goed, dat hij kruipt.

Comment

Een vogelarts is altijd nog een optie.
      Ben benieuwd of iemand dit herkent of kan verklaren.

Comment

Beetje moeilijk he via de pc, en we zijn hier geen van allen artsen, vind toch dat je niet te lang moet wachten, vogels laten nou eenmaal erg laat zien dat er iets mis is, zou best kunnen dat dit nog van de ring is, misschien toch meer beschadigd dan dat jij dacht!

Comment

Ik vraag ook niet om een oplossing maar meer of iemand dit herkent.
          Ben zelf aardig thuis in deze wereld, maar dit zegt me even niets.
          Als het met het ene teentje te maken zou hebben, zou de andere poot nog recht staan.
          Hij zit echter met beide poten gespreid naar voren en rust met buik en ellebogen op de grond.

Gr. Arien
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Naar mijn mening is het enige juiste om te doen naar een vogelarts gaan, en daar niet lang meer mee wachten.

Comment

Arien

Pootjes niet dik of warm. Kan door zeg maar de dwang stand van de poot voor dat de ring er nog op zat een pees (schede) ontsteking zijn ontstaan?

Henk

Comment

Hallo Henk,

Een ontsteking zou kunnen, maar dan toch niet in beide poten?
                Pootjes zijn niet dikker of warmer dan normaal.
                Ik dacht zelf aan wormen, dus een kuurtje gegeven.
                Als het een ontsteking is, moet hij weer opknappen van de antibiotica.
                Ik kijk het nog even aan, anders maar even langs de VA

Gr.
                Arien

Comment

Ja ontsteking zou kunnen maar dan in het bekken. Maar goed is ook maar deels gissen he.
                  Wormen zou ook kunnen maar wel toevallig dan net samen met dit probleem .

gr

Henk

Comment

Hallo ,

De boven genoemde verschijnselen kunnen dus een aanwijzing zijn richting KDS.

zie ook het verhaal op,

http://www.papegaaienland.com/voorli.../verhalen.html

en bij deze gaat de topic ook op slot.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X