Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bonte boertje pijn/bloed aan teen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• bonte boertje pijn/bloed aan teen

Hallo,

Sorry even een dringende vraag.Ons bonte boertje is wat aan het bleoden aan haar teen vlak bij het nagelbed? Ze bijt hier constant aan en wordt er gek van.
    Het wordt dus steeds erger.Heeft iemand een tip wat ik kan doen?Ik probeer al met water te koelen maar ze wil niet.Verder heb ik wond en epitholzalf in huis voor vogels?

Alle tips zijn welkom

Bedankt Rosemarie

Hey,

Het teentje in bloem doen kan helpen, ja het bak bloem

Liefs,
    Mariska

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marissie Bekijk Berichten
      Hey,

Het teentje in bloem doen kan helpen, ja het bak bloem

Liefs,
      Mariska
      HOi,bedankt voor het snelle antwoord.In bloem doen helpt tegen het bloeden maar stopt ze dan ook met bijten aan de poot.Ze bijt het steeds erger

Comment

Hoe is het gaan bloeden? Heeft hij dat zelf gedaan dmv het bijten? Of iets anders? Ergens vast wezen zitten?

Comment

Ik denk dat ze zich ergens in de kooi pijn heeft gedaan.Vanmiddag was er nog niks aan de hand

Comment

Gebruikt ze haar teentje nog wel?
            Ik zou sowieso haar teentje in bloem doen, of ze gaat stoppen met eraan zitten weet ik niet, maar het belangrijkste is om het bloeden te stoppen

Comment

Hoi Mariska

ja bloeden is gestopt maar ze blijft er constant weer opnieuw aan bijten omdat het pijn doet.Het ziet er geirriteerd uit

Comment

Een stukje van de lezing van hedwig van der horst

Bloedverlies.
                Houd als eerste in je achterhoofd dat een vogel niet zomaar dood bloed. Vaak lijkt een vogel veel bloed te verliezen omdat zo door beweging bloed overal aansmeren, hierdoor lijkt het meer als dat het is. (In 15 jaar practijk is er bij Hedwig 1 keer een vogel dood gegaan aan bloedverlies)
                Wat je het beste kan doen is dus zorgen voor rust, en verder niks. Mocht je je toch zorgen maken om het vele bloedverlies dan kun je het met verschillende materialen stelpen.
                Bloem, maizena, krijt, fijn gemaakte paracetamol (houd er hier rekening mee dat paracetamol het bloed kan verdunnen), Vetbol (dit is een soort vloeibare plijster), Spongostan, blaarplijster, bloedneusstop, Hansaplast vloeibare plijster (dit werkt ook pijnstillend).
                Houd er rekening mee dat je de middelen echt alleen op de wond mag gebruiken. Vloeibare plijster vormt bijvoorbeeld een hard laagje, als dit op de veren terecht komt zal je vogel hieraan gaan plukken.
                Chester en Samba
                Yoda en Navy

Comment

okee,super bedankt voor alle info,ik ga morgen sowieso meteen vloeibare pleister halen dan.Het bloeden is gestopt ,we zijn haar nu aan het afleiden met een kom water en wat brood,dat doet ze graag soppen dan bijt ze tenminste niet steeds aan haar teen
                  Ze heeft altijd wat meer harde "eelt" op de ene teen en ik denk dat dat open is gegaan op de één of andere manier.Ik hoop maar dat ze vannacht ervan af blijft.

dank je wel

Rosemarie

Comment

Misschien een optie om een weekje een kraagje om te doen?
                    ik vermoed dat de wonde jeukt en dat ze daarom er steeds aan knaagt.

een kraagje is niet echt diervriendelijk, maar als je er voor kan zorgen dat de teen kan genezen zonder dat ze er steeds aan knaagt, zal ze er binnen een week niet meer aan knagen. De wonde moet gewoon tijd hebben zich rustig te herstellen.

een kraagje kan je maken van een los plastiek A4 mapje.
                    Pak een CD als maat, snij een cirkel uit de map.
                    pak een WC-rolletje en snij de binnenste cirkel eruit waar de nek door moet.
                    snij nu een straal uit de cirkel, zodat je hem tot kegel kan plooien.
                    Zorg dat de kraag niet over het hoofdje kan glijden, en de kraag dichtkleven met wat plakband.
                    Mocht de kegel te groot zijn, kan je hem nog steeds bijknippen, zorg gewoon dat hij tot aan de rand van de ondersnavel komt. Zodat eten en drinken kan, maar dat hij niet aan de teentjes kan.

bloem is goed voor acute bloeding, maar het zal niet helpen als de gaai er steeds aan knaagt. :-/
                    http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                    Papegaaienpsychologie:
                    Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                    http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

HOi,

Mijn man heeft gisterenavond al geprobeerd een kraagje te maken van een wc rolletje maar het was niet succesvol.Dit klinkt dus veel beter zoals jij het typt.Gaan we nu knutselen dat we er iig eentje klaar hebben.
                      Ze knaagt nu bijna niet meer eraan,heeft vanmorgen wel een bad genomen,maar houdt het pootje heel zielig omhoog.
                      Verder neem ik aan niks op de wond smeren?

Groetjes Rosemarie

Comment

Heb je het wel ontsmet? Met jodiumtinctuur, betadine, etc?
                        Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

Comment

ja,één keer gisteren toen ik het ontdekte,het gaat gelukkig wel weer wat beter

Comment

ik heb me gebaseerd op dit artikel:

http://www.koppiekrauw.com/Gedrag-pa...kken-kraag.htm
                            erg goede site trouwens.

alleen omdat een bont boertje een stuk kleiner is dan een grijsje heb ik minder stug materiaal voor gesteld.
                            Ik heb er on langs een gemaakt voor een halsbandparkiet die zelf gewond was aan de pootjes. (vergelijkbare grootte van een bont boertje)

zorg dat de wonde droog blijft, zodat de wonde kan uitdrogen en zo snel mogelijk genezen. ontsmetten is goed, maar gebruik GEEN aggresieve producten als zuurstofwater, alcohol of ether, deze doden bacteriën, maar ook de nieuwe cellen die de wonde dicht maken. En dat wil je niet, want dan stel je het genezingsproces gewoon uit.

Als je kan, maak eens een foto, dan weten we beter waar we het over hebben ^^.

succes!

Nick
                            http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                            Papegaaienpsychologie:
                            Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                            http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

okee foto is gemaakt,nu nog uitvogelen hoe ik deze hierop plaats

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X