X
-
wondje is klein, ziet er voor de rest goed uit, laat de wonde gewoon drogen en alles komt wel goed.
ik zou er zelfs niet met ontsmettingmiddel opzitten.
ik zou me over die wonde geen zorgen maken. :-)http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
Papegaaienpsychologie:
Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet
Comment
-
HOi,daar zijn we weer.
probleem het wondje was genezen en vervolgens bijt ze 2 tenen helemaal open,tot bloedens toe.
Met veel moeite zover gekregen datze ervan af bleef,door constant met haar bezig te zijn en eventueel te straffen met de plantenspuit.
Vanmiddag zetten we haar even in de kooi voor een paar uurtjes en ze bijt na een uur alweer de teen helemaal tot bloedens toe open.
Waarom doet ze dit en wat kan ik eraan doen?
Help
GR Rosemarie
Comment
-
Denk je dat het een stress actie is dat een gewoonte is geworden? je hebt ook mensen die nagels bijten. Misschien heeft ze er jeuk aan, is het droog. Je zou wat aloe vera in het douche water kunnen doen. Ik heb ooit de tip gehad om te sproeien met 1/2 appelazijn en 1/2 water bij mijn pluimen bijtende grijze.
Maar sproeien met de plantenspuit is al niet meer fijn, is een straf, daar zou ik dus mee stoppen.
Heb je palmolie? smeer dat er eens een beetje op, als het droog is en jeukt, maak je het zacht en het is ook nog lekker, dan gaat ze misschien wel likken ipv bijten.
ik bedenk maar wat hoor, en denk met je mee.
ben benieuwd of er meer mensen zijn met oplossingen, ja een vogelarts kun je natuurlijk altijd bezoeken.
Succes hoor,
Comment
-
hoi,
Ze is wel constant ook aan haar nageltjes te bijten.Palmolie heb ik niet in huis,is de epithol en wondzalf van beaphar een optie?
Nog een vraagje,wij wonen in zuid limburg.Welke vogelarts kan ik hier in de buurt vinden?
Bedabkt Rosemarie
Comment
-
ik ken de wondzalf van Beaphar niet, is dit honingzalf? niet met alcohol achtige vloeistoffen smeren, desinfecteert wel, maar is te agressief en droogt ook weer uit. Het moet niet schadelijk zijn.
Ik ken wel mesitran honingzalf van Klinion (medeco). Dit kun je ook eten.
Palmolie kun je ook in toko's kopen.
Er zit een vogelarts in Belgie, net over de grens bij Maastricht. Hoe die heet weet ik niet. Ik heb dit hier ergens op het forum gelezen.
Misschien zit er wel een schurftachtig iets op haar tenen.
Kijk ook hier op het forum https://www.papegaaienforum.nl/showth...537#post296537
Comment
-
Hallo,
Ondertussen zijn we hier ten einde raad.
Morgen maak ik een afspraak bij de vogeldierenarts in Veldhoven,belgie.
Ze bijt beiden poten kapot.Vanavond was ze helemaal gek aan het worden van haar poten en beet er de stukken vanaf.OPeens begon ze te schreeuwen van de pijn maar bleef bijten.Met ons tweeen hebben we de poot uit haar bek gekregen.
Ik weet het niet meer.IK heb haar vorige week behandeld met anti parasiet 25 en ik heb aloe vera gekocht voor te badderen en brandnetelthee enz enz..
Steeds gaat het wat beter en hoe later op de dag dan begint ze weer te bijten.Zitten er net porstjes op dan trekt ze de korstjes er vanaf.
Nog nooit hebben we problemen gehad met haar.
Kan het iets maken hebben met haar leeftijd 3 jaar? en ze is zooo erg verliefd op mijn man.Ze schreeuwt als hij de kamer verlaat.
Groetjes Rosemarie
Comment
-
vanavond zijn we bij de vogeldierenarts geweest.
Suzie heeft het erg goed gedaan ondanks alle stress.Ze is onderzocht op beestjes.Ze hebben en afdruk van haar poot bekeken en vonden dus bacterien,aangezien beiden poten vol wonden zitten.Maar geen beestjes.De dokter dacht gelijk aan jicht.Er is bloed geprikt en morgen krijgen we de uitslag ervan.
Ze heeft nu carprofen drops gekregen 2 maal daags 2 druppels tegen de pijn.En ik moet medicatie halen bij de gewone apotheek hier(onze apotheek)
Dus ik hoop dat ze niet moleillijk doen wanneer ik daar met een recept kom van een dierenarts.
Het klinkt me niet goed ,maar me ook echt zorgen.
Morgen begin ik met de medicatie tegen jicht.Een hele bereiding moet ik zeggen en ik mag wat roosvicee in het water doen zodat ze goed drinkt.
Dat was het voor vandaag.Ze slaapt nu,heerlijk rustig
Groetjes Rosemarie
Comment
-
Hallo Rosemarie,
ik volg je topic en gelukkig komt er schot in de zaak, ik hoop dat Suzie jullie bonte boertje gauw opknapt, ik kan mij goed voorstellen dat je hopeloos wordt omdat alles wat je deed niet leek te helpen. Ik hoop dat de medicatie gauw aanslaat en de pootjes goed genezen en dat Suzie er dan van afblijft.
In ieder geval wordt er van alles aan gedaan en omgeef je Suzie met liefde en aandacht sterkte hiermee. Wat de apotheek betreft wij hebben de medicatie voor onze Rosy ooit bij de plaatselijke dierenarts moeten bestellen en afhalen, wellicht is deze medicatie die zij heeft voorgeschreven alleen in de apotheek verkrijgbaar, ik weet niet hoe je het moet gaan toedienen, wij hebben destijds 2ml spuitjes gebruikt en brachten het zo diep mogelijk naar binnen, daarna kreeg ze altijd iets lekkers, het is niet leuk maar noodzakelijk.
groetjes JuliaBrave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>
Comment
-
Hoi Julia,
Ik ben blij dat ik dit kwijt kan ergens.
Ik heb vanmorgen de medicatie gehaald,de allopurinol.Dan moet ik 1 tablet oplossen in 10 ml fysiologische oplossing en vervolgens moet ik van die oplossing 2 ml in 60 ml water doen.Dan gaat in haar drinkbakje en dan moet ik dat 4 maal per dag verversen met nieuwe oplossing.
Vanmorgen kregen we de carprofen vrij makkelijk erin.
De allopurino oplossing heb ik aangelengd met roosvicee.Ze wilde meteen drinken maar bij het tweede slokje stopte ze,en begon ze op haar tong te bijten en weigerde.
Dus heb ik zelf geproefd en heb spul bijt op je tong!!!!!!!!!!!!Dit gaat nooit lukken.Ik zal er nog meer sirooop in doen maar ze is veel te slim en laat zich niet voor de gek houden,al helemaal geen tweede keer.
Wat een toestand.
Groetjes Rosemarie
Comment
-
Als het zo vies is, zou ik terug gaan naar de apotheek en een afspraak maken met de apotheker.
Er zijn ook andere oplosmiddelen.
Ik ben geen apotheker, maar heb in het verleden veel hier mee te maken gehad toen ik medicijnen toe moest dienen aan mijn vogel. Op het recept moet staan hoeveel mg je per dag moet geven.
Je zult dit, indien het goed werkt ook erg lang moeten geven, vandaar dat je een goede oplossing moet vinden
Je zou zelfs de verhouding sterker kunnen maken, dan met honing en 1 ml spuitje in het bekkie. Maar hier heb je de apotheker voor nodig om de juiste hoeveelheid te geven.
Heb je ook nog adviezen mbt eten gekregen? minder eiwitten ofzo?
Ik neem aan dat de diagnose uit het bloed is verkregen? verhoogd urinezuur? Als dit zo is, dan is allopurinol een goed middel, daarom moet je een oplossing krijgen om het toe te dienen zonder dat hij nog meer gestrest raakt of verwondingen.
ik wens je sterkte toe met de bereiding en de toediening.
groetjes Ria
Comment
-
Hoi Ria,
Ik ben nog aan het wachten op de uitslag van het bloed.De vogelarts zou me vandaag opbellen.
Ik heb dus tabletten van 100mg.Die los ik op in fysiologische zoutoplossing van 10 ml.Dan doe ik 2 ml van de oplossing in 60 ml kraanwater met roosvicee of ander sap.Dat moet ze dus drinken de hele dag.Dan 4 maal per dag het drinkwater vernieuwen met de oplossing.
Ik weet niet hoe ik dit kan veranderen? Ik ga proberen met sinaasappelsap straks.Maar ze zal dit heel lang moeten drinken, waarschijnlijk altijd.
Ik zal straks nog terug schrijven wanneer ik de bloeduitslag heb.Ze at net wel lekker een lepeltje vifit yogurt.Verder slaapt ze bijna continu nou op de koude aanrecht.Ze wil alleen ergens zitten waar het koud is voor haar pootjes.
bedankt , groetjes Rosemarie
Comment
-
ik zat nog net even te rekenen, ik weet niet precies hoeveel een bont boertje drinkt per dag.
Mijn grijzen drinken samen ongeveer 40 ml per dag. Als ze iets erg lekker vinden zoals vruchten sap drinken ze 5 ml achter elkaar.
Ik ga er van uit dat een bb ongeveer 10 ml per dag drink, dat betekent dat hij 100 mg allopurinol moet hebben. Je zou dus 4 x per 2,5 ml van de oplossing met 10 ml water moeten geven
Los je de 100 mg op in 5 ml vruchtensap, dan geef je 4 x daags 1, 25 ml. (De apotheek heeft 1 ml spuitjes te koop,)
Minder bitter en makkelijker te geven.
Er is ook nog een siropus simplex waarmee je tabletten op kan lossen, die omhullen de poeder.
Vraag nog even na als de arts belt, hoeveel mg hij per dag moet hebben.
Comment
-
Hallo Rosemarie,
Mocht de diagnose bevestigd worden en Suzie heeft langdurig de medicatie nodig dan is in overleg met de d.a./ apaotheek inderdaad zoals riab al aangeeft die methode te verkiezen om rechtstreeks in haar bekje te spuiten met een 1ml spuitje. Je kunt ook overwegen in overleg een altenatief te gebruiken zoals bijv. alka life PH om de verzuring te neutraliseren. vijgen, ramanas, komkommer, abrikoos zijn basisch en dragen bij aan het evenwicht tussen zuren en basisch. Vlees,kip, ei, vet, enz. verhogen weer het zuurgehalte.
Ik hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt.
Groetjes JuliaBrave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>
Comment
Comment