Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bonte boertje pijn/bloed aan teen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Hallo,

Ik ben erg blij met jullie hulp en tips.
    Ik heb dus nog steeds geen telefoontje gehad van de vogelarts.Ondertussen weigert Suzie om alles te drinken.Ze vertrouwt me niet meer.
    MIjn man geeft haar drinken en ze wil graag drinken maar stopt meteen na de eerste slok.
    Pfff dit gaat dus niet werken.Zou het komen van de fysiologische zoutoplossing? Waarom moet dat eigenlijk daarin opgelost worden?
    De siropus simplex dat ken ik nog van de konijnen ,daar maakte ik panacur oplossing van.Ik dacht dat ik dat gekocht had bij de apotheek?
    Een dieet vertelde hij niks over maar ik heb wel een vraag.
    Suzie eet s'morgens graag een snee droog brood waar ze de pitjes uithaalt of gaat soppen,is dit wel goed?
    Mag yogurt(zonder suiker of smaak) wel? Ze is gek op trosgierst,is dit goed?

Alka life mag ook bij papegaaien gegeven worden dan?Want dat lijkt me veel beter.

De wondjes zijn nu dicht,ze bijt veel minder nu met de carprofen.

Morgen eerst de arts bellen zodat ik meer weet

bedankt Rosemarie

Comment

hoi Rosemarie, ik zou haar nu gewoon alles geven wat ze lekker vindt. dus ook dat sneetje brood. misschien kun je hier wat vocht in de vorm van vruchtensap bij kunnen doen. De medicijnen dan maar even niet. Vertrouwen is ook belangrijk,
      Ik weet uit ervaring hoe ontzettend lastig het is om je vogel dat te geven wat het moet hebben volgens voorschrift.

Probeer om dit zo gewoon mogelijk te doen. Je schatje weet hier zo'n gebruik van te maken! Suzie leest jouw emoties. Als je het niet kan, vraag dan inderdaad iemand anders.
      Bij mij werkte het heel goed als mijn dochter zich uitsloofde en Rico iets gaf wat ie moest hebben en dan nam hij het wel. Ik was te gespannen.he.

Morgen aan de telefoon hangen
      Ik leef met je mee.
      groetjes Ria

Comment

Hallo Rosamarie,

Ik zou inderdaad ook tijdelijk stoppen met de medicatie die ze via het water krijgt toegediend, eerst contact met de d.a. opnemen, wat de alka live PH betreft ook altijd in overleg met de d.a., het is wel een middel zonder de bijwerkingen van de medicatie die ze nu krijgt. Ben je bij dr. Hedwig geweest in Veldhoven. Toen onze Rosy itrafungol 6 weken 2x dgs.toegediend kreeg via een 2ml spuitje, pakte mijn dochter haar vast en ik spoot het zo diep mogelijk in haar haar bek, daarna kreeg ze een biologisch fruithapje op een theelepel, na een week was het een ritueel waar ze zich aan onderwierp. Ik gaf om de bijwerkingen te beperken bosbessen tabletten (in verhouding tot) om haar weerstand en darmflora in evenwicht te houden.
        Zoals Riab al aangaf geef haar alles wat ze graag heeft en gewend is en probeer zelf rustig te blijven, het is zo herkenbaar, ik leef echt met jullie mee. Blijf bellen tot je de d.a te pakken hebt en leg de situatie voor.

Heel veel sterkte,

Liefs Julia
        Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Hallo,

Ik heb gebeld en er was nog geen uitslag,zou later vandaag binnen zijn, alleen ik ga zo werken tot 22.00 uur en mijn man is ook werken.De kids hebben opdracht om alles goed op te schrijven en vragen te stellen.
          De vogelarts woont in Veldwezelt ipv veldhoven ,foutje van mij.Hij heet Ferdy vanderSanden.Zeer ervaren met vogels.
          Verder heeft ze weer één teen helemaal opengebeten.
          De carprofen druppels ,dat weet ze nu.Ze doet zelfs de snavel open en pakt ze zo heel gemakkelijk.
          Ze eet nu ook heel slecht,ik probeer alles wat ze lekker vindt maar haar zaadvoer raakt ze niet aan.Wel gekookte macaroni stukjes en yogurt en wat trosgierst en een enkel pijnboompitje.
          Dat zal ook wel een bijwerking zijn van de medicatie.

bedankt voor alle hulp

Gr Rosemarie

Comment

Hallo,

Ik heb vanmiddag weer gebeld naar de dierenarts,nog geen uitslag!! HIj zou gaan bellen.
            Ondertussen worden de pootjes van Suzie langzaam beter met af en toe nog een bloed plekje,waar ze toch bijt.
            Ik denk dat dit voornamelijk door de carprofen komt.De allopurinol krijg ik er heel moeillijk in,soms drinkt ze wel maar we bieden haar ook drinken zonder medicatie aan,zodat ze goed drinkt.

Dus ik weet nog niks.Moet weer geduld hebben

Groetjes Rosemarie

Comment

Als je wil dat ze de medicatie neemt geef dan geen zuiver water.
              Als ze de keuze heeft zal ze enkel het zuivere water drinken. Dus doe dit niet.
              Je kan het waterniveau met een klein streepje aanduiden op het drinkbakje, maar door de geringe hoeveelheid dat een bonte boer drinkt, ga je hier misschien niets van zien. (tenzij je met een drinkfles werkt).

als ze dorst heeft zal ze wel van de medicatie drinken.
              http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
              Papegaaienpsychologie:
              Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
              http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

hallo,

Eindelijk heb ik de uitslag van het bleodonderzoek gekregen en het was negatief!
                De afgelopen dagen heb ik haar alleen carprofen 1 maal daags gegeven en geen allopurinol meer.
                Eergisteren zijn we daarmee gestopt en vanmorgen had ze weer een open gebeten gat in haar teen!Advies van de dieren arts om toch weer met de allopurinol te beginnen en de carprofen.
                Zo tegenstrijdig want de test is negatieg maar toch ergens werkte het wel?
                Dus we gaan weer verder met alles en maar hopen dat het ooit ophoudt!

GRoetjes Rosemarie en Suzie (die volgens de dierenarts een mannetje is en geen vrouwtje hahahaahdus noemen we haar(hem ) maar Mr.Suzie)

Comment

klink inderdaad tegenstrijdig, Rosemarie. In de wetenschap dat artsen kennis hebben van medicijnen en ziekte verschijnselen, zou ik er voorlopig van uit gaan dat een test niet altijd gelijk heeft.

Heb je de arts voorgesteld om andere medicijnen tegen jicht geven? omdat het zo moeilijk in te nemen is.

Wat heb je afgesproken met de arts, hoelang ga je hiermee door en ja ik wil veel weten en volg je.

Groetjes en veel sterkte met het geven van de allopurinol en je vindingrijkheid

Ria

Comment

Hallo rosemarie,

Heel erg frustrerend, ik zou ook echt gemengde gevoelens krijgen, wat is wijsheid, heb je al overleg gehad om eventueel op een andere wijze de medicatie toe te kunnen dienen, eventueel subcutaan spuiten. Misschien is een second opion een optie. Een negatieve uitslag wil niet altijd wat zeggen, het kan toeval zijn dat er weer een wondje is of het is een gewoonte geworden net als nagelbijten of het is een vorm van jicht die niet aantoonbaar in het bloed is. Ik zou i.i.g als het toedienen nog steeds zo problematisch gaat verder zoeken.
                    Veel sterkte met MR. Suzie en ik hoop gauw op betere tijden.

groetjes Julia
                    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Hoi,

Het gekke is dat ik eerst ben gestopt met de allopurinol en ben doorgegaan met 1 maal per dag carprofen ipv 2 maal per dag.Zeker 5 dagen daarna ben ik gestopt met de carprofen.En 2 dagen daarna bijt ze weer.
                      Voor mij een teken dat ze pijn heeft.De dierenarts heeft verder niks gezegd behalve de zelfde medicatie weer opstarten wanneer ze weer begon met bijten.
                      De pootjes hebben ook losse velletjes ,dat heb ik ook nooit eerder gezien.En ze bijt constant aan haar nageltjes.
                      Gisteren en vandaag hebbenn we haar weer 1 maal daags carprofen gegeven en ze bijt niet meer maar ook dit is geen oplossing natuurlijk,kan ook niet goed zijn zolang.
                      Ik denk dat ik het nog even aankijk hoe ze reageert,morgen beginnen met de allopurinol en anders weer naar de dierenarts met een vragenlijst.Vragen of er andere methodes zijn voor toe te dienen enz......Ik zou haar eventueel nutribird(pap) kunnen maken waar ze mee is opgegroeid en dan mengen met medicatie?

Wel heel fijn dat jullie meedenken,
                      groetjes Rosemarie

Comment

dat laatste, pap maken van nutribird lijkt me geen goed idee. Als je ooit in de situatie bent dat ze alleen nog maar pap kan eten, zal ze zich herinneren dat dat heel vies was.

Echt, Rosemarie, bellen en vragen naar een andere verhouding/toediening die je in haar bekkie kan spuiten.
                        Het gaat wel om je Zuzie, die pijn heeft.

Comment

Hoi,

Ik ben uiteraard geen vogelarts, maar vraag eens of je metacam (voor katten) mag toedienen ipv de rest? Metacam is een pijnstiller en is ook een ontstekingsremmer. Naar welke dierenarts ga je?

Groetjes,
                          Astrid
                          Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

Comment

hoi,

Ik gebruikte altijd metacam voor ons konijn,carprofen was niet goed is me altijd verteld geworden.
                            We gaan naar vogeldierenarts Ferdy vander Sanden in veldwezelt.
                            Is 25 minuten rijden van hieruit.
                            Ik zal hem bellen maar aan de telefoon heeft hij nooit tijd.

GR Rosemarie

Comment

Ben wel benieuwd, ik heb goede ervaringen met Metacam en papegaaien En als de diagnose negatief is, maar wel een pijnbestrijder nodig is, die ook nog eens ontstekingsremmend werkt....
                              Als je maar wel de kattenvariant aanschaft uiteraard

Comment

En? Hoe is het ondertussen?

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X