Hallo allemaal! Sinds 4 weken ben ik in het bezig van een bont boertje genaamd bailey. Ze is nu 10 en halve week oud en heeft hier een niet al te beste start gehad. Na 2 weken goed te hebben gegeten en goed aan gekomen te zijn in gewicht is ze ziek geworden. in eerste instantie was er niet heel veel aan de hand maar ze was wat rustig en stilletjes in vergelijking met de weken daarvoor. Gelijk zijn wij naar de dierenarts gegaan en die constateerde dat bailey een infectie had in haar darmen. Hierop kregen wij antibiotica mee en een ontstekingsremmen namelijk metacam en marbocyl. omdat het niet heel goed ging de 3 dagen erna zijn we weer terug geweest naar de dierenarts waarna we gewisselt hebben van antibiotica en ook een antischimmelkuur meegehad(trispol). Nu na een week lijkt het heel goed te gaan met onze bailey en is ze springlevent. Alleen blijft haar gewicht afnemen. Op haar top woog ze bij 8 weken 136 en nu 2,5week later is ze inmiddels 15 gram
Afgevallen en weeg nog maar 121 gram en dalend!! Nu zag ik vandaag een verdacht poepje met stukjes wit er in en omdat hier mensen met veel ervaring zitten vroeg ik me af of jullie dit ook een erdacht poepje vinden buiten het oordeel van de dierenarts om. Overigens krijgt ze op dit moment 3 x per dag pap en is aardig van haar zaadjes en pellets aan het eten tussendoor! Maar we willen nog niet verder afbouwen met de pap tot ze echt stabiel is met haar gewicht! Na dit hele lange verhaal nog en ven een fototje van bailey en haarpoepje(er lijker stukjes in te zitten wit gekleurt).
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Met vriendelijke groet, Peter
Afgevallen en weeg nog maar 121 gram en dalend!! Nu zag ik vandaag een verdacht poepje met stukjes wit er in en omdat hier mensen met veel ervaring zitten vroeg ik me af of jullie dit ook een erdacht poepje vinden buiten het oordeel van de dierenarts om. Overigens krijgt ze op dit moment 3 x per dag pap en is aardig van haar zaadjes en pellets aan het eten tussendoor! Maar we willen nog niet verder afbouwen met de pap tot ze echt stabiel is met haar gewicht! Na dit hele lange verhaal nog en ven een fototje van bailey en haarpoepje(er lijker stukjes in te zitten wit gekleurt).
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Met vriendelijke groet, Peter
Comment