Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonte boer bailey ziek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ok, neem voor de zekerheid ontlasting mee. Probeer dit zo hygienisch mogelijk op te vangen. Bijvoorbeeld op aluminiumfolie of van dat doorzichtige huishoudfolie.
    Succes en hou ons op de hoogte
    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

Comment

Ik ben niet gewend dat je bij de Baronie niet terecht kan.

En dr Barends ken ik niet denk ik. Zit die bij de Baronie ?
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Uuh bastiaanse en heb vanochtens telefonisch contact gehad en verwezen me door naar een andere dierenarts. Of ik moest wachten tot maandag voor een afspraak! Maar ik ga zometeen opweg naar Riel met bailey! Ik laat vanavond weten hoe het is gegaan! In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor alle reacties!

Comment

Succes...
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter90 Bekijk Berichten
            Uuh bastiaanse en heb vanochtens telefonisch contact gehad en verwezen me door naar een andere dierenarts. Of ik moest wachten tot maandag voor een afspraak! Maar ik ga zometeen opweg naar Riel met bailey! Ik laat vanavond weten hoe het is gegaan! In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor alle reacties!
            Peter is met vakantie en is er maandag weer. Maar bij de Baronie is Esther Klaver de 2e vogelarts. Anyway.. heel veel suk6!!!
            Ellen & her Parrots

Comment

Nou ik ben net terug van onze tocht van 1,5 richting tilburg en weer terug! En ben toch wel heel bij dat we geweest zijn! Niet dat bailey iets onder de leden heeft maar omdat we zeer veel en nuttige informatie hebben verkregen van hedwig! We hebben een uir tot anderhalf uur gepraat en informatie vergaard en bailey heeft een ontlastingonderzoek en een algehele check gekregen. Ontlasting was ondanks het waterig was helemaal in orde en bailey zag er goed uit volgens hedwig. Zei verklaarde dat de gewichtsafname normaal was maar dat we het goed in de gaten moesten houden. Door haar darminfectie waarvan ze is genezen heeft ze een flinke terugslag gehad waardoor ze een extra dipje heeft met betrekking tot zeldstandig worden en eten. Bloedonderzoek vond ze verder niet nodig op dit moment. Verder vond ze bailey wel een zenuwepeesje ondanks het meestal stoere gedrag van bonte boertjes.
              Maar wil even respect geven richting hedwig van de horst, je ziet dat het een vrouw met verstand is en weet waar ze het over heeft! Verder is ze zeer duidelijk in haar uitleg al praat ze soms wat snel
              En nu maar hopen dat bailey snel weer gaat aankomen!

Comment

Fijn te lezen dat het verder goed is!!

Hier heb ik twee BBtjes die toch heel regelmatig zulke dunne ontlasting hebben, meestal na nat fruit zoals druiven en mandarijn.
                Tja en dat vinden ze nou net erg lekker...
                dus kook ik nu zilvervlies rijst samen met stukjes mandarijn hebben ze toch de smaak en minder vocht ;-)

Comment

Dat is zeker een positief bericht, goed dat jullie gegaan zijn!
                  Ellen & her Parrots

Comment

Echt fijn dat je daar vandaag nog terecht kon en super dat het allemaal goed is afgelopen!
                    Hou haar wel scherp in de gaten qua gewicht; het beste kun je 's ochtends wegen, voor ze gaat eten.

Comment

Ja haar gewicht staat in een logboek vanaf we haar hebben. Elke ochtend voor de pap en na de poep hebben we een standaard weeg sessie en nu maar hopen dat ze aankomt! In ieder geval is ze vanochtend voor het eerst in een week tijd niet meer afgevallen! Ondanks de stress van de VA! Dus dat is alvast een goed begin

Comment

Goed dat je duidelijke informatie hebt, wij hebben zelf ook goede ervaringen met Dr. Hedwig, de ene BB valt ook soms kleiner/groter uit, dan de ander BB. Gewoon blijven observeren, dan zal hij zijn achterstand in gewicht wel inhalen, wat hij heeft opgelopen door zijn darminfectie.
                        Heeft Hedwig niet geadviseerd om het drinkwater enigzins te verzuren met biologische appelazijn.( voorkomt bacterie/schimmeel groei), wat dan weer te goede komt voor hun spijsverteringstelsel. Sinds wij dit doen hebben ze altijd een goede balans/weerstand en is hun ontlasting goed. Behalve wat al eerder benoemd is, heeft fruit eten direct invloed op hun ontlastingspatroon, dan is de poep wateriger.

Groet Julia
                        Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Ja ben heel tervreden met dat gesprek! En over appelazijn heeft ze niks gezegt maar heb ik idd vaker gelezen! En baat het niet schaad het niet! Dus we gaan haar water ook maar een beetje aanzuren

Comment

(ik ben Sherina, de vriendin van Peter, samen 'ouders' van onze kleine Bailey)

Even een update: Alsof ze nog niet genoeg nare dingen heeft meegemaakt deze weken, is ze een uur geleden keihard tegen het raam gevlogen

Ze was denk ik in shock of ze heeft een lichte hersenschudding & toen ik haar opving zat haar vleugel ook heel raar.

We hebben haar in een kartonnen doosje gezet, haar kooi helemaal donker gemaakt & een kacheltje ernaast gezet.

Gelukkig is ze nu weer opgeknapt (ze is zelf naar der hoogste stok geklommen en heeft alweer een beetje praatjes)

Hoop alleen niet dat ze hierdoor nou nog minder wil eten vandaag & weer afvalt! De VA waar we gister zijn geweest had gezegd dat ze echt niks meer mocht afvallen omdat ze al op 't maximale zit wat ze mag afvallen. Van 136 naar 117 gram in 16 dagen!

Verder vroeg ik mij nu af of het slim is om der vandaag al te knippen aangezien ze net natuurlijk erg geschrokken is!
                            We wouden der gister al laten knippen maar de VA zei dat we daarmee beter konden wachten tot ze weer is opgeknapt.
                            Maar aangezien we natuurlijk willen dat dit nooit meer gebeurd knippen we haar het liefst zo snel mogelijk...

Wat vinden jullie? 1 deze dagen knippen of nog wachten?
                            We durven der nu bijna niet uit te halen, bang dat het nog een keer gebeurd & we dan misschien niet het geluk hebben dat ze binnen een uur opknapt..

Groetjes, Sherina

Comment

Ik zou haar even laten bekomen van alles, laat haar maar met rust vandaag, alleen positieve aandacht geven.

Comment

Ach, verschrikkelijk, je schrikt enorm als zoiets gebeurt, wat is wijsheid hierin, als je bailey nu gaat wieken geeft dat extra stress, dat kan hij natuurlijk nu niet gebruiken. Bij goed wieken, is het zaak dat de vogel, echt goed kan landen, zolang hij dat nog niet goed kan, zal na het wieken de kans op vallen/ verkeerd landen een risico kunnen zijn, de kans dat bailey als een baksteen naar beneden valt op zijn borstbeen of snavel is dan groter, met alle gevolgen vandien. De borstspieren zullen door het vliegen zich goed kunnen ontwikkelen, wat goed is voor zijn conditie. Ook al wiek je goed, als ze schrikken kunnen ze nog altijd in paniek verder komen dan je denkt en tegen het raam vliegen. Misschien is het een goed leermoment. Laat hem in dit geval het raam leren kennen als grens, door met hem voor het raam te staan en dat hij met zijn snavel het raam voelt en ervaart.

Onze caique's zijn in het begin ook wel eens tegen het raam gevlogen, gelukkig met goede afloop, nu weten ze, het raam is stoppen, we hebben wel mogelijkheden op de vensterbank gezet als ze vliegen, dat ze daarop kunnen landen.

Heel veel sterkte met bailey,

groetjes Julia
                                Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X