Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonte boer weegt 98 gram

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bonte boer weegt 98 gram

Hallo allemaal,

al sinds lange tijd maak ik mij veel zorgen om het gewicht van mijn bonte boer. Hij weegt 98 gram. Hij komt nooit boven de 100 gram uit. Hij krijgt pellets waar hij mijsziens goed van eet en dit vul ik ook nog aan met groente en fruit.

Hij is actief, vrolijk en zeer ondernemend.
    Hij ziet er ook onwijs goed uit, hij heeft een mooi verendek weten te ontwikkelen.
    Ik heb me laten vertellen dat je bb minimaal 130 gram moet wegen?
    Ik kreeg de schrik van m'n leven!

bij voorbaat dank voor de reacties, ik zit al lange tijd met m'n handen in het haar!

yacintha
    Rio

als je aan hem twijfelt waarom laat je hem dan niet nakijken bij een va.
    misschien maak je je we zorgen voor niks.
    je hebt toch ook grote en kleine mensen.
    misschien is die van jou gewoon wat kleiner.
    als je overal zeker van wil zijn laat je hem onderzoeken en dan ben je misschien van je zorgen af,of je weet waardoor het komt en wat je er eventueel aan kan doen.

Comment

Hallo

Ik heb je foto's bekeken van je BB, je schrijft over een hij dus neem ik aan dat het een mannetje is, hij ziet er goed uit, je schrijft dat hij vrolijk ondernemend en actief is, waarschijnlijk is hij wat kleiner uitgevallen dan zijn soortgenootjes. onze zwartkop caique Jake, was ook een lichtgewichtje, zijn 1e levenkaar bleef hij met pijn en moeite op een gewicht van 128 gram, nu is hij bijn 2.5 jaar en weegt 148 gram tegenover ons witbuikcaique Rosy die rond de 160/165 gram blijft schommelen maar zij is een klein kopje groter. Als ik Jake vergelijk met andere zwartkoppen is hij inderdaad wat kleiner uitgevallen zeker voor een man. Wij hebben hem in het begin bijgevoerd, bij ons lag het voornamelijk eraan dat het popje het beste opeist en hij haar voert, Rosy kan nogal dwingend zijn als ze iets wil, maar nu Jake ouder is zijn ze meer aan elkaar gewaagd en heb ik het gewicht losgelaten. Ik maakte mij net als jij zorgen om het gewicht van Jake, tot de kweker hetzelfde zij als milaja, het is net als bij mensen, de een is groter, dikker, dunner enz. kan ook met een snellere stofwissleing te maken hebben. Je kunt altijd nog een bezoek brengen aan de d.a. als je echt zorgen blijft maken, maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan. Veel plezier met je mooie mannetje.

Mvg. Julia
      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Ik heb dus ook zo'n lichtgewicht gevalletje. Die van mij weegt nooit meer dan 110 gr, van de winter woog zij ook maar 100gr. Ze is inmiddels 6 jaar, en altijd "slank" geweest. Ze eet zit helemaal in de rondte, maar wat al eerder geschreven werd; dikke, dunne, lange, korte mensen. Zal inderdaad ook met vogel zijn.

Pas nog voor jaarlijkse controle naar de papegaaiendierenarts in vlaardingen geweest, en die maakte over haar gewicht geen zorgen, omdat die van mij ook gewoon lekker actief is.

Mijn andere boertje weegt trouwens ook maar 125gr.

Comment

VA Hedwig vd horst zei dat de meeste bonte boertjes tussen 100 & 130 zitten

Denk niet dat 98 gram echt zorgelijk is dus.
          Maar is hij zeker een 'hij'? Of gewoon een gokje?
          Want mannetjes zijn over t algemeen wel wat zwaarder. Je kan als je het niet vertrouwd altijd naar een VA gaan natuurlijk

Comment

Mijn bb chica weegt 102... Bouw is gewoon klein. als gewicht stabiel blijft na dagen lang wegen. kan je er wel vanuitgaan dat dat gewoon zijn gewicht is.. wij mensen bestaan ook uit verschillende grootte en gewichten. maar das met elk wezen hetzelfde verhaal...
            Dus zolang je vogel goes en gezond eruit ziet zou ik mij geen zorgen maken
            Denzo Chica

Comment

Mijn bb chica weegt 102... Bouw is gewoon klein. als gewicht stabiel blijft na dagen lang wegen. kan je er wel vanuitgaan dat dat gewoon zijn gewicht is.. wij mensen bestaan ook uit verschillende grootte en gewichten. maar das met elk wezen hetzelfde verhaal...
              Dus zolang je vogel goes en gezond eruit ziet zou ik mij geen zorgen maken
              Denzo Chica

Comment

Hoi mijn bonte boertje zit zo rond de 140 gram,maar als het gewicht niet plotseling afneemt en hij/ zij goed eet en geen verdragsveranderingen laat zien lijkt er mij niks aan de hand maar als je twijfelt en gedragsveranderingen ziet zou ik altijd de dierenarts even laten kijken
                sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X