Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overleden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Overleden

Vandaag is Denzo mijn Senegal papegaai plotseling overleden aan een teek op zijn kopje.
    Ik ben helemaal perplex en kon dit niet geloven omdat hij vanmorgen nog zo springlevend was en niets mankeerde.
    Mijn schoonmoeder heeft hem dood ondekt met een grote teek op zijn koppie boven zijn oog.
    Hoe kan dit zo snel gebeurt zijn!?!?!?
    ik kan het mij nog steeds niet beseffen en ben er helemaal van ondersteboven.......
    Maar het feit is er.
    Denzo leeft niet meer

hij was super hand tam.
    ik kon letterlijk alles met hem.
    knuffelen en kusjes geven deden we elke dag....
    zag er springlevend en gezond uit.
    en een superzacht karakter.

Ik wou dit even kwijt.
    Het is nog ongelofelijk.

Chica ook gecheckt.
    Zij is nog prima in orde.

iemand tips om dit te voorkomen?
    Denzo Chica

Ohh wat vreselijk

Heel veel sterkte
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Wat erg, heel veel sterkte!!!

Comment

Dank jullie wel.
        maar nu.
        ik wil er helemaal niet aan denken nog... maar wat is verstandig?
        moet ik voor Chica nu een nieuw vriendje zoeken?
        ik vind het vreselijk er nu al mee bezig te zijn. Maar denk te gelijk aan het welzijn van Chica.
        moet ik bang zijn voor meer teken beten?
        of was dit een toeval gevalletje?
        ik heb geen idee wat je er tegen zou kunnen doen...
        Denzo Chica

Comment

Ik denk dat er voor vogels geen middeltje tegen is.
          Staan er hoge struiken naast het vogelverblijf ? Zo ja dan zou je die mss kunnen inkorten.
          Een maatje voor de andere is denk ik wenselijk, maar of het klikt is altijd afwachten. Dan zou ik gaan voor een jong.
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Veel sterkte gewenst met verwerken van verlies.
            ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Antonia 1968
              we hebben een heg juist heel erg ingekort vlakbij de volliere pas een week later gebeurde dit.
              maargoed kan een verloren teek zijn geweest die precies mijn schatje moest hebben.

ik zal toch voor een jong kijken.
              en Chica voor nu even goed in de gaten houden.
              dijkkamp

dankje wel. Ik was enorm gehecht aan hem.
              het is gewoon niet eerlijk. Nooit geweten dat dit voorkwam.
              Denzo Chica

Comment

Het komt niet heel veel voor, maar het zal maar net wel je vogel treffen

Zo werd kort geleden een caique van mij aangevallen door een rat, op 1,5 meter afstand van mij :O. Gelukkig heeft ie het overleefd maar had wel een wondje in zijn kop en kreeg een week antibiotica. En ze zaten met 9 van de 11 buiten, zelfs de ara's, zo brutaal zijn ze.

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Jeetje... ik heb soms ook wel eens ratten... laten mijn vogels gelukkig wel met rust... maar das wel heel brutaal... dat soort situaties zijn ook niet goed voor ons hart
                  Denzo Chica

Comment

Uhh nee. Voor volgend voorjaar ga ik op de bodem van de buitenvoliere ook gaas plaatsen, zodat ze er niet onderdoor kunnen graven. Het gaaies zitten er alleen als ik er ook bij ben en voor een aantal uren. Maar je ziet hoe snel het gaat. De caiques hobbelen ook graag op de grond, en dat leer je ze niet af.
                    Ik heb nu ook twee kittens aangeschaft. Door de geur lijken de ratten al wel op afstand te blijven.

Je zou eens kunnen informeren bij een va of er voor vogels ook iets is tegen teken, maar ik denk het niet. Dagelijks even controleren is denk ik het enige.

Ken je papegaai

sigpic

Comment

dijkkamp
                      dankje wel. Ik was enorm gehecht aan hem.
                      het is gewoon niet eerlijk. Nooit geweten dat dit voorkwam.[/QUOTE]

Ik heb er ook nog nooit van gehoord, is ook een toeval om de teek nog te zien zitten.

Is het trouwens een aanname van je zelf of diagnose van arts? Dat het door de teek kwam/komt.
                      ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Ik heb jaren geleden een foto gezien van een ara die gebeten was door een teek, zag er vreselijk misvormd uit

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Was wel een diagnose van mijzelf.
                          ik wil nog contact met de arts die zou me nog terugbellen.
                          het is heel aannemelijk dat het de teek is.
                          hij was in de ochtend springlevend en nog geen teek gezien.
                          later in de middag dood gevonden met een volgezogen teek op zn koppie boven zijn oog.
                          bekend probleem wat ik veel las op internet zijn verlammingsverschijnselen.
                          ziek was hij niet. (Zover je aan hem kon zien/merken)
                          zat goed in zijn veren.
                          Maar ik wil de arts er zelf ook even over spreken.

En ja zo weet je nooit zeker of het de teek werkelijk was, theoretisch gezien.
                          maar ik durf er wel vanuit te gaan.
                          toch overweeg ik Chica ook weer op ziektes te testen om ziekte uit te sluiten.

heb nooit gedacht dat ik het zo moeilijk zou hebben door zo onverwacht mijn vriendje te verliezen.
                          ik voel me echt vreseijk.
                          Denzo Chica

Comment

Dat is logisch, je hecht je aan je beessies.

Als je ze al eens hebt laten testen dat ik dat niet nog eens doen, is alleen geld weggooien want die kans is heel klein, tenzij ze met regelmaat contact hebben met andere vogels.

Als het nog kan zou je dan beter het overleden vogeltje kunnen laten onderzoeken. Alhoewel zoals je het beschrijft is de kans dat het van de tekenbeet komt het grootst. Los van of een teek zo snel schade kan aanrichten zou de vogel al van de stress in shock kunnen zijn geraakt en overleden.

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Hij lag op zijn slaap plekkie (hij hield van platte oppervlakten om op te slapen)
                              mijn vermoeden is dat hij zich niet lekker voelde door de teek. En de teek hem heb in laten slapen.
                              maar dat is allemaal een gok natuurlijk.

we hebben hem al begraven.
                              zijn oogjes vielen in en ik kon het niet meer aanzien.
                              Wat ik overhoud is een mooie veer en leuke herinneringen.
                              en 1 vervelende.

bedankt voor jullie berichten... het forum laat het me wel lekker van mij afschrijven

Denzo Chica

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X