Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pellets en meer voor de meijer...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Pellets en meer voor de meijer...

aDeze week mogen wij Nux ophalen, zij wordt ons tweede gaaitje. zie hier mijn voorsteltopic https://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?t=260577 .
    Wij willen graag 3 soorten Pellets geven namelijk ; Beaphar care+ (voorheen ecobird), Scenic en Harrison High Potency. Als aanvulling willen wij hier biologische zaadjes bijgeven. Ook wat gedroogde besjes van verschillende soorten en natuurlijk groente, fruit, mais en verschillende nootjes. Ook willen wij Harrison Juvenile als gezonde snack er bij gaan geven.
    Onze Harry (grijze roodstaart) is echt heel kieskeurig, die eet enkel alleen maar pellets en bepaalde soorten fruit en groente en sommige nootjes, van zaadjes moet hij niks hebben. Wij hebben Harry laatst laten overstappen van Harrison naar zupreem, dit omdat wij het idee hadden dat hij Harrison toch ook weer niet zo lekker vind en het is nogal prijzig! Wij willen Harry toch mee laten eten met de pellets die Nux ook gaat krijgen.
    Nou is mijn vraag, hoe ga ik dit aanpakken?
    Wij geven Harry 2x per dag pellets, dit willen wij bij Nux ook gaan doen.
    Maar mag ik de pellets dan mengen, of geef ik 's ochtends 1 soort en in de avond een ander soort? is het beter om 1 pellet als 'hoofdvoeding' uit te kiezen, dus dat ik bijvoorbeeld in de avond altijd Harrison geef en in de ochtend de ene pellet of de andere of gemengd.
    En moet ik dan 2x per week zaad geven of mag dit bijvoorbeeld ook 3 x per week?

Graag hoor ik jullie ervaringen hierover en advies.

Alvast bedankt!

Hoi

Je kunt stellen dat alle pellets van goede kwaliteit zijn qua samenstelling, ik geef zelf ook 3 soorten, alleen geef ik de pellets in de ochtend voor de hele dag, deze gaan pas weg als ik de handdoek om de kooi doe als ze gaan slapen.
    Ik geef zaad van vogeljungle in de namiddag en deze blijft tot de volgende ochtend in de kooi, verder tussen door ei, vers fruit en groente en wat gemengde stukjes noot.
    Ook geef ik soms muesli en gedroogde vruchtenmix van vogeljungle en groentegourmet.

Veel plezier met Nux PS. sommige papegaaien zijn nu eenmaal selectiever gewoon blijven aanbieden, papegaaien doen elkaar graag na dus wie weet hebben ze een positieve invloed m.b.t. eten op elkaar.

Mvg. Julia
    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Hoi,
      Nou wij hebben dus dezelfde combi vogels....
      Il geef ze de pellets als volgt.

In de ochtend
      Grijze- 20 gram gemengd
      Meyer- 10 gram gemengd
      Kaytee,nutribird,scenic,beapher en zupreem.

In de avond
      Grijze- 20 gram harrisons met een paar gram zaad.
      Meyer- 7 gram harrisons en dan 3 gram zaad.

In de avond wordt het soms iets minder als ze veel tussendoortjes hebben gehad.
      En de harrison brokken die in de ochtend over zijn blijven wel in het bakje. Ik vind het zonde om die weg te gooien.
      Wat er van de dag overblijft soms dat gooi ik wel gewoon weg.

Heel veel succes,
      En als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Marie-Louise en Kippie
      Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Comment

Hallo,

ik heb 2 bontjes en geef ze ook beide hetzelfde.
        bij mij is het zo dat als de ene eet, dat dan de andere jaloers word en de ander wegjaagt.

ik geef ze heel de dag door zupreem en harrissons apart...
        de ene week zupreem, de andere week harrissons.
        dit werkt voor mij ook prima.
        ik geef ze savonds tijdens het avond eten groente, fruit of verschillende nootjes ook elke dag wisselend en varierend.

en voor het slapen rond een uur of 8 half 9 krijgen ze een zaadmengseltje.

ik dacht zal ook even mijn dagelijks schematje aan je doorgeven

gr. Marcel
        Denzo Chica

Comment

Bedankt voor jullie reacties.
          Ik denk dat ik het zo ga doen:

's ochtends geeft ik een mengeling van scenic en beaphar, in de middag wat zaadjes (ik denk dat ik dit om de dag ga doen of 2 x per week) en in de avond wat harrison brokjes met eventueel wat juvenile bolletjes.
          Tussendoor krijgt ze natuurlijk d'r fruit enzovoort net zoals Harry.

Waarom geven sommige van jullie elke dag zaadjes?
          kan dit geen kwaad als je bijvoorbeeld harrison brokjes geeft? Omdat er achter op de zak staat dat je zo weinig mogelijk andere dingen er bij mag geven...

Comment

Hoi loney90,

Ik geef geen harrison brokjes maar wel nutriberries als extra's gemiddeld 3x per week 1 bolletje voor Rosy & Jake en waarom niet elke dag een afgemeten portie goed gemengd zaad geven, ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dit niet goed zou zijn of mogen, tenzij je te veel geeft en ze het aangeboden voer eruit gooien of niet eten of ze alleen pellets wilt laten eten.
            Ieder heeft zo zijn eigen methode en het beste voor met zijn gaaitjes, ze krijgen eerder te veel dan te weinig gemiddeld denk ik zo.

Mvg. Julia
            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X