Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

granaatappel ptten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• granaatappel ptten

Hoi allemaal,

Ik heb vanmiddag granaatappelpitten gekocht (in princiepe voor mezelf), en nu zit mijn BB er toch wel erg verlekkerd naar te kijken en wil e ook heel graag hebben. Ik weet alleen niet of dat ze dat mogen hebben (pitjes van de "gewone" appels zijn niet goed voor de vogels, vandaar).

Wie kan mij helpen?

gr,
    Miranda

Hallo Miranda,

Onlangs heb ik ook granaatappelpitten gekocht, voor mijn grijze, hij is er inderdaad stapel op! Er zit nog behoorlijk wat fruit aan de pitten en de pitten zelf zijn zacht, het zijn geen ''droge'' pitten zoals bv. appel, en om die reden dacht ik dat het ok is om te geven. In ieder geval heeft m'n grijze ervan gesmuld en ik denk dat je ze ook rustig aan je aga kunt geven!
    Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

Miriam & Nico sigpic

Comment

De granaatappel is helemaal geen familie van de gewone appel. De pitjes zijn niet giftig, ik eet af en toe een granaatappel, waarbij m'n ara ook wat pitjes (die rode besjes) komt stelen.

De schil en bast zijn wél giftig. Ze worden onder andere gebruikt om lintwormen te verdrijven. Oppassen dus dat ze niet in de klauwen van je papegaai vallen dus! De schil heeft een bittere smaak, dus mensen gaan ze niet spontaan opeten.
      http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
      Papegaaienpsychologie:
      Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
      http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Dank jullie wel. Ik zal morgen met het rondje fruit eens kijken wat ze er van vindt

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X