Onze pennantrosella(pop) eet haar eieren op,weet iemand wat de oorzaak kan zijn?Mijn man wil nu het volgende ei bij de roodrug in het nestje leggen.In het verleden hebben de roodruggen al eerder rosella's grootgebracht.Maar waarom eet de pop haar eieren op
X
-
de pop is 2 jaar,ze heeft dit nog nooit eerder gedaan,we weten zeker dat de pop dit doet,mannetje komt niet veel in het blok en de pop is al een paar keer met een stuk schaal in haar snavel gezien.Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden
Annemoon
en Magnum
Comment
-
Hallo,
Waarschijnlijk zal het dan onervarenheid zijn van de pop.
Geef de vogel gelegenheid tot leren en ervaren.
En ja de eieren overleggen,niet mijn ding.Ik ga er dan vaak maar van uit heb de vogel niet gegeven wat ze wilde om sucsses vol te broeden,en zoek daar dan aanpassingen in.ik weet niet alles maar doe mijn best
Comment
-
Hallo,ze blijft maar eieren leggen,misschien is het beter om het blok eruit te halen?Wij hebben dit nog nooit eerder meegemaakt,dat de pop de eieren op eet.In ieder geval hartelijk bedankt voor je reactie.Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden
Annemoon
en Magnum
Comment
-
Hallo,
Het blok wegnemen lost het probleem van eieren eten niet op,wel zal ze daardoor stoppen met leggen mischien maar de volgende keer als er niets veranderd zal ze waarschijnlijk ook weer de eieren eten als er een andere oorzaak was als te jong en onervaren.
Belangrijk is om te weten waarom of waardoor ze de eieren eet?ik weet niet alles maar doe mijn best
Comment
Comment