Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prachtrosella

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Prachtrosella

Hallo allemaal,

Ik ben hier voor het eerst, omdat ik met prachtrosella's wil beginnen. Ik ben Wietze en ben 32 jr. Ik heb nu zo'n twee jaar vogels. Voornamelijk gould amadines, spitsstaart amadines een zebravink een kanarie en een koppel chinese dwergkwartel op de grond. Binnen hebben we een tamme grasparkiet Babbel. Met de goulds en spitsstaarten kweek ik in broedkooien 's winters. 's Zomers zit alles in een gezelschapvolière. Ik wil er nu een vlucht bij gaan zetten van 2.70m breed, 1.20m diep en 2.20m hoog. Nu heb ik nog een paar vragen. Is het nodig om het binnenhok knaagbestendig te maken? Ik maak de volière zelf van hardhout. Daar is mijn andere volière ook van gemaakt. Is het nodig om een sluis te maken bij deze rosella's, of is een lage deur voldoende? Ik moet nog beginnen met de bouw, dus kan van alles aanpassen. Alvast bedankt voor de moeite.

Weinig mensen met prachtrosella's hier? Kan iemand me misschien vertellen welke maat zitstokken ik moet nemen?

Comment

Weinig mensen met prachtrosella's hier?

Klopt, de enigste die waar ik van weet dat die ze heeft is jans de groetjes en die zit nu voor zover ik weet in Spanje.
      ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Aangezien er hier weinig mensen zijn met prachtrosella's zal ik mijn vlucht maar plaatsen. Dit is er van geworden. Een vlucht van 3m lang en 1,20m breed. De hoogte loopt van 2,20m naar 1,90m. Het binnenhok is 1m bij 1m 0,5m diep. Er zit er momenteel nog maar 1 in, een pop. Ik ben nog op zoek naar een man.
        2012-08-04-364 - klein.jpg2012-08-06-370-klein.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wtzze Bekijk Berichten
          Aangezien er hier weinig mensen zijn met prachtrosella's zal ik mijn vlucht maar plaatsen. Dit is er van geworden. Een vlucht van 3m lang en 1,20m breed. De hoogte loopt van 2,20m naar 1,90m. Het binnenhok is 1m bij 1m 0,5m diep. Er zit er momenteel nog maar 1 in, een pop. Ik ben nog op zoek naar een man.
          [ATTACH=CONFIG]9964[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]9965[/ATTACH]
          mooie voliere maar heb je geen sluisje gemaakt .
          zou verschillende maten zitstokken er in doen is beter voor de pootjes.
          heb verder geen ervaring met rossela,s vindt het wel mooie vogels .

Comment

Lady,
            Het achterwege laten van de sluis is een bewuste keus. Ik wilde graag 3 m lengte voor de vogels. Het deurtje is niet zo hoog en gaat naar binnen open, dus vul ik het als ik naar binnen stap. Bij mijn andere volière, waar gould amadines en spitsstaart amadines in zitten, heb ik wel een sluis gemaakt. Deze vogels zijn nogal wat sneller en kleiner. Wat betreft de zitstokken, er hangt bijna altijd een wilgentak in met zijtakken. Deze wordt vakkundig vernield tot het kleinste twijgje.

Comment

2012-08-25-422-klein.jpg
              2012-08-25-418-klein.jpg
              Dit is er van geworden. Ik ben er erg tevreden mee. Vandaag de man erbij gedaan en het is prima gegaan. Nog een paar stammetjes erin gezet om het bad op te zetten en de andere om fruit op te leggen. Zo kunnen we ze vanaf de eettafel zien badderen. Ook weer een flinke wilgentak erin gehangen. Zijn ze een paar dagen zoet om die te strippen. Nu nog eens aan een nestblok beginnen.

gr Wietze

Comment

Ziet er echt heel erg mooi uit !
                Chester en Samba
                Yoda en Navy

Comment

Hier even een update van mij. Ik kwam er op een tt achter dat ik twee mannen had. 1 man omgeruild voor een pop. Dit klikte gelijk. De man voerde de pop vrij snel. Begin maart 2 nestblokken opgehangen en na een week of 5 lag het eerste ei er. Na drie weken broeden zijn 5 van de 6 eitjes uitgekomen. Op de foto zijn ze ongeveer 4 weken oud. De ouders doen het perfect. Nog een weekje en dan gaan de eerste uitvliegen schat ik.
                  IMG_0894.jpg

Comment

Hoi Wietze

Mooie Voliere zeg! en super dat Dat je koppel nu ook heb en ze zien dr goed uit !! Gefeliciteerd
                    Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
                    Bedankt voor onze mooie Jaren

Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

Comment

toppie

Comment

Hier weer even een udate. Alle vijf de jongen zijn grootgebracht door de ouders. Ze zijn na 5 weken uitgevlogen. Er is er een gelijk weggegaan naar iemand die heb binnen gaat houden en tam wil maken. De andere heb ik in de vakantie verplaatst naar een andere vlucht. Ik wil ze een jaar houden om er volgend jaar tt mee te spelen. Ze doen het tot nu toe perfect. Ik merk wel dat de ouders nu veel rustiger zijn, nadat de (drukke) jongen bij hen weg zijn.

Het nieuwe buitenverblijf voor de jonge prachtrosella's
                        IMG_1294.jpg

Het binnenhok
                        IMG_1231.jpg

Op de laatste foto zit er een koppel kanaries in. Deze heb ik later weer uitgevangen, omdat dit niet samenging met de rosella's.

Comment

om aan TT te doen, goed selecteren op kleur, tekening en grootte. Vooral ook ergens proberen een "standaard"(= beschrijving hoe de ideale vogel eruitziet) op de kop te tikken. (Via nederlandse vogelbond of zo). Vogels ook trainen in een TT kooi met snoepjes, zodat ze niet schuchter zijn en zich presenteren.

Comment

Leuk om te lezen! Heel mooi ALLEMAAL
                            Groet Sam,

Comment

ik zie ook een vraag naar zitstokken. het best natuurstokken die verschillen in dikte. Ik gebruik takken die ik uit mijn bomen snoei: berk, els en krulwilg.
                              Hoe meer variatie hoe meer gymoefeningen voor de teentjes!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X