Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geslachtsverbonden kleur jongen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• geslachtsverbonden kleur jongen

hoii allemaal..

Ik heb een vraagje.
    Ik heb 1 goudmantelpastel man en een rood opaline pop.
    Volgend jaar gaan ze in een mooie voliere. nu is het te laat omdat het te koud is.

Maar ik wil ook 1x per jaar met dit goed klikkend koppel broeden.
    Maar ik wilde alvast iets weten.
    Welke kleur krijgen de Mannetjes? en/of de vrouwtjes. er bestaat toch zoiets als geslachtsverbonden Kleur bij jonge vogels? en zijn ze evt split?

Wie kan mij dit vertellen?

alvast bedankt..
    Mvg diana

Over welke vogel hebben we het dan.?

gr

Henk

Comment

Ik heb nog geen jonge vogels maar. ik weet dat rubini kleurverbonden is. dus is dit evt ook voor andere kleurmutaties?

Comment

Hoii ik weet nog steeds niets kan iemand mij meer vertellen over de jongen die ik evt zou krijgen.
        ik keek via google op gencalc maar als ik invul man pastel en pop opaline.
        Dan krijg ik dit als andtwoord:
        1.0 pastel
        x 0.1 natuurlijk opaline(rood)

% van alles 1.0 100.0%1.0 natuurlijk /pastel opaline(rood) % van alles 0.1 100.0%0.1 natuurlijk /pastel
        Maar dat zou betekenen dat ik wildkleur krijg dat is natuurlijk? dat kan toch niet?

Gr diana

Comment

inderdaad je krijgt allen wildkleur.

opalineman geeft opalinepoppen (geslachtsgebonden) poppen "verliezen" hun kleur in de jongen. de mans zijn dan wel drager (split voor)
          daar je pop geen goudmantel is krijg je hetzelfde. de man verliest zijn kleur, maar geeft het verborgen weer met zijn jongen.
          Pastel is recessief en moet in allebei de ouders aanwezig zijn om pastel te verkrijgen. wat ook hier niet het geval is

Je drie factoren zijn niet meer zichtbaar aanwezig maar wel op de genen (split)

Gencalc heeft gelijk!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X